torsdag 12 december 2013

En kväll i friskvårdens tecken

Jag är ju inte direkt nån idrottsatlet, och detsamma verkar gälla en del av mina kollegor.
Kvällen har i alla fall bestått av en del idrottsaktiviteter, då vi utmanade ett annat företag i Curling.
Det är en fullkontaksport som utförs på en bana som har samma banbeläggning som en hockeybana. Dock så skiljer sig bansträckningen en del, och utövarna verkar inte slå varandra på käften lika ofta.

Den sexige karln som har full fokus på att inte dratta på arslet, är ingen mindre än min verkmästare.
Och, ja, han är gift...

Vi torskade matchen förövrigt.

16 kommentarer:

Björn L sa...

Hur verkade banan,funkar det att köra dubbtest där?

martin sa...

Man kan numera gifta sig som karl och karl, bara så du vet..

Lester Boré sa...

Verkmästare!? - Han har ju ingen midjelång rock med skärp?

Stellan sa...

Ett par provstarter klarar den nog, innan man är nere i slangarna.

Lester, du ser väl att det är en kväll i lättjans och återhämtningens tecken? Jag hade inte svetständaren hängande vid höften heller.

Josef sa...

Gahhh, det kliar i fingrarna efter att fråga om det uppenbara - om du fullt iklivit rollen som curlingförälder nu, men den känns lite cheap faktiskt..

Anonym sa...

Torskade??
Gjorde ni hål i isen och ryckte torsk, impad.
Har ju sett sk fiskestugor ute på isarna vintertid men aldrig nån i den storleken.

Mäkta imponerad / C-G

Loftish sa...

Åh varför har dom i bakgrunden hjälm? Hjälm i curling låter lite overkill.

Dasen sa...

Är det möjligen CP-hjälmar?
http://www.youtube.com/watch?v=lRpGYbPKZGY

Lester Boré sa...

Friskvård förresten? - Jag tycker att det ser helt sjukt ut... ;)

Anonym sa...

Jag är en hård motorman som i lönndom spelar curling i första divisionen i Sverige, jag vågar inte kliva ur garderoben för curling är lite väl fjolligt, kul att curlingen äntligen får ett ansikte.

grogg sa...

Nog för att jag kan tycka att livet känns meningslöst emellanåt. Men curling, som har fått ge namn åt "bratscirkus".

Vi har en på jobbet som tycker att Lindy Hop är fränt, så varför inte, det mesta kan man väl prova en gång!?

Hasse G sa...

Faktum är att det företag jag inkasserar månatligt arvode från under en tid förbjöd Curling, som sällskapsaktivitet för att främja samvaron inom avdelningar pga flertalet olyckor som gav sjukfrånvaro. Att hejdlöst dricka alkohol ansågs dock godkänt. Skulle starkare drycker än vin och Avec intas fick man ta med någon direktör då den den vanliga tjänstemanna-nivån inte var betrodda att attestera dylika inköp.

Josef sa...

.....kanske skall du lägga denna karriär lite på is...?

GonzoPeter sa...

....inann du hamnar på glid.....

Magnus Gunnarsson sa...

...eller blir stenad...

Anonym sa...

Känner en som blev utfryst,bara för han höll på med curling...