söndag 29 december 2013

Fina fan!

Det här kommer ju betta fint det!
Nu är det bara dubba framdäck, bygga skärmar, montera ihop hojen och vänta på att Långträsk fryser.
Sen jävlar ska det bli åka av!

14 kommentarer:

GonzoPeter sa...

Blir det "riddare framdäck" nu då?
Eller har du tröttnat på undertexter och vill ha ett svensktalande framdäck?

suck, var är Josef när man behöver honom?

martin sa...

Varför vill ni ha så jävla bra grepp, då kan man ju inte sladda ens?

Stellan sa...

Du verkar ha petat honom Gonzo.
martin, vi tänkte att man kan tassa av spetsarna med vinkelslipen tills det bettar lagom. Vi har ju åkt med dåligt fäste på isen några år nu, och det går ju för sakta. Men det är ju svårare att vässa alla dubb, än att slöa dom, så jag tror detta är rätt väg att gå...
Utsticket på dubben blev dock lite väl långt pga, att vi inte mätte däckstommen så noga.

Magnus Gunnarsson sa...

Fint! hur mycket ringtryck kör ni med, vad har du för däcklåsning eller kör du med ventilen ut i sidan av däcket?

Björn L sa...

Jävligt märkligt att det blev så där,kan tumstocken ha varit fuktig när du mätte däcket?

martin sa...

Du har en poäng där, för med det där utsticket lär du få ha tresiffrig effekt för att riva loss ordentligt!

Fixarerik sa...

Martin, jag kan inte annat än instämma.

Vad Stellan inte berättat är att han kommer köra en hajjabussa på methanol, monterad i cigarr och slå alla fartrekord på isen i Årsunda med just det däcket !

För mer info se landracing.se

Anonym sa...

Bara att byta ut pizza-drevet,å sen ut å toppa på isarna..

Stellan sa...

Gunnarsson, trycket testar vi oss fram, det blir däckskruv genom fälgkanten.
martin och smiskarErik, ni skojar nu va?
Tror ni på fullaste allvar att utskicket i detta fall påverkar fästet genom full penetration av isen? Jag skulle nog behöva en hoj på ett par ton för att lyckas med det.
Om det är så, så borde jag komma cirka trettio varv, på en tjock is, innan jag ramlar ner till aborrarna.
Jag hade mer utstick, vassare och fler dubb på min växelkart på 125cc, och den rev loss utav bara fan.
Det utsticket påverkar i detta fall borde vara stabiliteten och förmågan att nå igenom ev, snö och iskross på banan. Men vad vet jag? Det är ju bara spekulationer, sanningen kommer ju fram när isen lagt sig.

Fixarerik sa...

Glädjande nyheter är att det redan är 30cm is i Årsunda.
Det var 15cm på havsviken där morsan bor norr om Gävle.

Stellan , som du vet så har ju temperaturen på isen stor betydelse om den är under noll eller inte, medn även:
-25Gr är hård is,-1 är mjuk is.

Mycket nöje.

ss2333 sa...

om en annan grej, är du fortfarande intresserad av dom kvistfria platstålen jag hade samlat under bänken på jobbet? då får du komma och fynda imorgon på eftermiddagen.

Lester Boré sa...

Pratet om att "riva loss" verkar ju fullständigt absurt! Efter att ha läst alla "påhejande" kommentarer här nödgades jag lägga mig på sängen och ta min midnatts-sobril redan kvart över elva!
Att preparera sitt bruksfordon på det sättet ni deklarerar, och i och med detta äventyra både trafiksäkerhet och friluftsliv å det grövsta, är inget annat än moraliskt förkastligt!

Förresten!
Har ni ens övervägt att genusanalysera er verksamhet eller plöjer ni bara på efter det vedertagna heteronormativa mönster som format hela det västliga förtryckarpatriarkatet!?

Hade inte ordet "Ringtryck" förekommit på den här bloggen hade jag omedelbart tagit min Mats ur skolan.

Adjö!

Mats ;-) sa...

Ringtryck?

Är det justerbart? eller frågan kanske skall ställas hos RFSU istället.

Loftisht sa...

Mats:
10 poäng på kommentaren om ringtryck.
På Lanzarote där jag är, är det inga problem med is i allafall! Ringtrycket är högt iaf...
Gott nytt!