onsdag 25 december 2013

Förbannade Ingvar!

I natt brakade våran satans skitsäng från IKEA sönder.
Det hade varit tufft att skriva att haveriet skedde under sexuella övningar, men så var dessvärre inte fallet.

Precis när jag skulle somna så ramlade madrassen ner med ett brak, och jag trodde för ett ögonblick att domedagen var här.

Det visade sig bara vara en av hemmets (på tok för många) lågkvalitetsprodukter signerade Kamprad, som passerat "bäst före datum".

Lagom kul att stå i kalsingar och fusklaga skitgrejer mitt i natten.

15 kommentarer:

rocket goldstar sa...

Fixa en ny med fyrkantsprofil och migsprutan !

grogg sa...

Har du inga äldre, mera erfarna, kamrater som kunnat vägleda dig och varnat för att köpa något från manshelevet?

Myrorna har mycket bättre kvalitet! Jag misstänker att de ratar Ingvar's produkter.

Stellan sa...

Grogg, det är min fru som tänder på Ingvars produkter, hon börjar dock bli avgiftad.

Mikael Svartsjö sa...

Hur kan en säng kollapsa? Senast vi tjacka en ny slaf så kom hjonen och installerade den nya och bar ut den gammal, madrassjäveln står på egna ben så man slipper sparka tårna i en helt onödig gavel å ram.
Tanten räknade dessutom fel å beställde 2x90cm madrasser så man har ett helt "hav" å rulla runt i utan å störa sin bättre hälft när sömnen inte vill infinna sig.

Frun sa...

Alltså Mikael Svartsjö. En dubbelsäng brukar vara 2X90 så din fru räknade rätt! Bra att ni fick hjälp med att skruva på ben på madrasserna för det kan vara himla svårt ;)

Gunnar sa...

Till och med en ohändig fåne som jag har byggt en egen sängram. Den går garanterat inte att knulla sönder, inte ens om Cyndee Peters och Babben Larsson tittade förbi för en trekant.

grogg sa...

Stellan, nu förstår jag att det börjar lösa sig i alla fall, hos er. Hos oss har vi också haft våra duster men jag har löst det på så sätt att "det du släpar hem får du lov att montera själv". Det avskräcker iaf en aning.

Willy Wonka sa...

Många sängar är faktiskt 2*80cm, så man får kramas lite .... ;)

Anonym sa...

Peckerns hämd för flytten utomlands....

BITTERPITTEN sa...

Jag har upptäckt att det är IKEAs låga kvalitet som gör deras möbler så populära hos kvinnor.
kvinnor vill ju köpa nytt hela tiden,och det är ju lättare att få männen med på tåget om dom gamla möblerna har gått sönder.

Mikael Svartsjö sa...

Frun, som Willy Wonka sa så har vi en 2x80 innan, men den bingen köptes i början på förhållandet för ca 15 år sedan nu passar en 2x90 bättre så man får sova ifred.
Förresten KAN jag skruva dit sängbenen själv, men varför ska man göra det när det ingår i köpet med montering, hemkörning och bortforsling av det gamla skräpet.

rocket goldstar sa...

Inget om IKEA:Råkade-på Wheels-reportaget om Cronos vita P1800...Hans farsas kärra var inte dum den heller.

Wizzard sa...

Är du säker på att du monterade ihop sängen rätt? Du borde kanske använt alla skruvarna??

Stellan sa...

Rocket, den vita så jag häcken på många gånger...
wizzard, det fanns bara två skruvhål, eller låg det flera hål i påsen?

Anonym sa...

En smula OT här då, finns det ngt om Cronos P1800 på nätet? Har ju hört en del om den här nu...lite nyfiken på åket!
TomCad