fredag 6 december 2013

Mot det spontanjästa ölets land!

Nu är jag och familjen på väg till Belgien, för som alla vet så är ju Bryssel känt för att den enda dalen som det går att göra Geuse i, ligger straxt utanför staden.
Staden som sådan skiter jag i, den är troligen lika tråkig som alla andra storstäder.

En annan grej med Bryssel, är att Eu:s kontor ligger där, men det är som sagt spontanjäst öl, alla tänker på när man säger Bryssel.

Vi var en sväng förbi IKEA på vägen och returnerade lågkvalitets produkter.
När jag parkerade, höll jag på att smälla med en bil, men det var inte så himla nära.
Det tyckte dock gubben i bilen som störtade ut och stod och gapade på mig en stund.

Vad är det som gör att gamla människor så ofta känner en stor lust att skälla på mig, gällande bilkörning?
Va fan, lite klantig kan man väl få vara, bara man inte smäller så är det väl skitsamma?

17 kommentarer:

Preben sa...

Ska du söka EU-bidrag? :-))

Gunnar sa...

Kör som folk och sluta bete dig mot äldre.

För övrigt är det en annan sak som dyker upp i mitt huvud när jag tänker på Belgien. Hoppas du inte tar med dig barnen dit.

Stellan sa...

Det är ju fan dom äldre som har inneboende aggressioner och ska gaffla om allting! Dom borde fan hållas på läkarmottagningen och kolla prostatan istället för att jävlas med generationen som försörjer dom!


Eu-bidrag? Det är ju Eu som ska få stålar av mig när jag handlar öl.

Simon från skogarna sa...

Har du läst "En man som heter Ove"? Handlar om precis en sådan man som du beskriver. Rekommenderas varmt. Finns även som ljudbok så behöver du inte sitta still och läsa.

Preben sa...

Är det verkligen lönt att åka till Belgien och handla öl?

Lester Boré sa...

Jag stod på systemaktiebolaget och höll i en flaska Oud Beersel idag. Tanken var att den kanske skulle göra sig till kräftorna. - Döm av min förvåning när jag blev varse att flaskan försetts med samma typ av kork som man i regel hittar på mousserande vin!
Hahaha, mina bröder i Rotaty skulle ju göra mig till åtlöje om jag skulle dyka upp i logen med en kasse sådana, för att inte tala om hur mitt resonemang gällande kärnfamiljen skulle ramponeras fullständigt av ett dylikt utfall...

Nej, vill man ha champagnekork så köper man champagne och vill man ha öl så köper man femton Arboga 10,2:or! - Att hålla på att urholka gamla fina sociala koder är inget jag vill vara en del av!
Att det ska vara så förbannat svårt att förvalta den Palmedikterade socialdemokratins vardagsvärderingar där den desillusionerade arbetaren söp ner sig som folk, utan att försöka göra sig märkvärdig genom att flirta med kontinentens högtravande bryggerinäring.

Adjö.

Anonym sa...

Köra slarvigt gör väl oftast taxi och nysvenskar med tvivelaktiga körkort.
Nu hör tydligen även nyfinnar till denna kategori.

/Johnny Boy

Anonym sa...

-

Göran sa...

Gunnars association till Belgien är den samma som jag får. Samma gäller Österrike.
EU bör snarast införa lagar för dessa två länder att alla hus omedelbart skall konverteras till källarlösa.

Stellan sa...

Jag lyckas inte blogga härifrån. Eu har troligen blockerat min mail för att jag inte ska kunna rapportera om all lobbyverksamhet av tveksam moralisk karaktär som pågår här nere.

Lester, respektlöst att lämna Geusen kvar i hyllan pga, dina egna spärrar som troligen kommer sig från en oönskad sexuell kontakt av samkönad typ, efter ett champagnerus i ungdomen. Eller kan det vara så att du förtrycker den lust du fann av det förbjudna, och detta speglas nu i livsavgörande val, som det du nyss nämnde?

Lester Boré sa...

Stellan.
Allt har med inre spärrar att göra.
Men att jag skulle få kalla fötter av åminnelsen av att ha tagit en riktig karl i famn förefaller osannolikt. - Nog fan hade jag stått rakryggad inför det faktum att jag bögat om det oturligt nog hade blivit så, vare sig det skett genom olycka eller med berått mod.

Såhär i efterhand är det naturligtvis möjligt att jag ångrar mitt beslut inne på systemaktiebolaget, men som bekant ligger det lagda kortet kvar på bordet.

Anonym sa...

"-Att jag bögat"
Hysteriskt roligt.

/Johnny Boy

Anonym sa...

Som Gunnar sagt...ja va där 96 strax efter. håll barnen under uppsigt! Det är fan fel på Belgare, dom är fan dumma i huvet allihop.

Frun sa...

Bryssel måste ha mest uteliggare och tiggare i hela världen. De va fan överallt.

Lester Boré sa...

Frun.
En försmak av det nya, ultraliberala Sverige.(Och kanske tids nog även Åland...)
Tiggare förresten?! - Det är väl vanliga rumänska gatumusikanter?

Anonym sa...

Stockholm skall ha över 8000 uteliggare läste jag någonstans, vilket naturligtvis inte var på regeringspartiernas hemsidor.
Har för mig att det var Röda Korset som uppgav det.

Hemlösa sa...

Just det, klicka på nicket.