lördag 18 januari 2014

Den här är till dig, Dasen. Kungen bland firmabilar.

Detta var SE Services firmabil under några år, och den var ju så nedrans härlig. Komforten på detta 2,2 tons lok var helt obeskrivlig.
Dessutom var den helt orörd med en ägare från den var ny fram till -99, patinan var fantastisk.

Tyvärr var den förhäxad, så jag var tvungen att sälja den.
Saknar den lika mycket som alla andra balla grejer jag sålt.

11 kommentarer:

Björn sa...

Va fals! Gipsskivor o Pergogolv? Måste varit innan du blev med träbåt...

Matias sa...

Är det med dessa som med storsidor??

Frun sa...

Vart tog den vägen? Saknar den så!

Stellan sa...

Matias, om du tänker på att dom inte får säljas, så är svaret ja!

Matias sa...

Det ante mig, och jag som ännu inte ägt varkendera...får nog börja omsätta dedär planerna på garageutbyggnad i praktik så man kommer någon vart här i livet...:P

Stellan sa...

Problemet med garagebygge är att det tar pengar från dom inköp som är viktiga här i livet.
Precis som med inköp av verktyg och maskiner.

Matias sa...

Mjo...men men...taket börjar vara moget för byte i vilket fall, och gör man inte slag i saken då så blir det ju aldrig av, ett nytt tak håller ju i minst 30 år och det kan man ju inte riva i förtid, det som man själv har byggt...:P

Dasen sa...

Jääävligt frän! Den typen av patina är obetalbar. Synd bara med voodoo förbannelsen.

Stellan sa...

I dörrhlen hade gubben skrivit upp allt han gjort med bilen, med början från det datum han köpte den. Minns att höger hjullager var bytt på sjuttiotalet, så det behövde man inte oroa sig för.

Magnus W sa...

Nu vet jag ju inte hur det där med förhäxningen yttrade sig men det måste varit något uppåt väggarna kusligt med tanke på att du valde att sätta din stjärt i ett Renault-skåp som jag vill påstå inte har riktigt samma fräna framtoning som spökbilen.

Micke sa...

Vill minnas att den svalde två uppblåsta bellyboats med marginal!
Det gör man inte om med en Volvokombi.