söndag 5 januari 2014

Firmafest

I kväll ska jag ut på kryssning och ha firmafest.
Tydligen så ligger det till så att Ålands näringsliv anordnar själva galejet, vilket gör mig aningen nervös.

Jag har en förmåga att borde bli ful i mun, och svamlig när jag är på fest. Jag har diagnostiserat mig själv med "Alkoholrelaterad Tourettes", vilket sällan är ett problem i goda vänners lag.

Men skulle jag råka fyllna till och ställa till med skandal i kväll, när hela öns näringsliv är på plats, så återstår endast att söka jobb inom offentlig sektor.

9 kommentarer:

Drusse sa...

Gurgla lite öl, sådant brukar imponera!

Simon från skogarna sa...

På tal om att gurgla. Du kan ju bryta isen genom att fråga om någon vet vad skillnaden är mellan bajs och diarre är.

Diarre kan man gurgla..

Mikael Svartsjö sa...

Alkoholrelaterad tourettes led jag åxå av i min ungdom då jag försökte snacka vett med min chef på en teaterresa i västerled.
Chefen kallade in mig på kontoret första vardan efter resan och frågade vad jag ville förklara i spritångorna men jag hade absolut ingen aning utan en 6pack lapin och jägermeister innanför västen.

Anonym sa...

Som en bal på slottet=finsk firmafest❤

Ståltasken♠

Jocke sa...

Jaha, hur gick det igår?
Nu vill vi veta.

Stellan sa...

Jag har jobbet kvar, men känner mig lite matt.

Loftish sa...

Jag om någon vet hur det kan gå under alkoholens inflytande.
Ingen skandal alls?

Stellan sa...

Nä, Loftish. Inte mer än att jag blev svamlig i vanlig ordning.

Loftish sa...

Va inte ledsen för det, nästa gång blire säkert ölgurgling och exesser inom sanningssägandets ädla konst.