lördag 1 februari 2014

Att ha träbåt är att frysa

Dagen började med montering av injektor och provstart av Manolito-Jawa. Givetvis funkade den lika bra som man kan förvänta sig. Sedan lyckades jag skrämma liv i ungarnas Kina-cross som varit lite grinig sedan den skändats av Gasen under SE Service avslutningsfest...

Dessvärre regnar det här i dag, så någe åka blev det inte av. Istället har jag oljat insidan av bordläggningen.
Det var kallt om fötterna, och jag känner samma längtan som Torsten Flink känner efter nåt starkt.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ja, men jag reser mig igen..............

Så de så / C-G

Rikard R sa...

Jag vet inte vilket jag blir mest impad av..... Ditt hantverk eller hur du lyckas få Björn L att göra grejer åt dig. I viljet fall som helst så blir man ju imponerad.

Stellan sa...

Rikard, han är ju Speedwaykåt. Frestas han av den manligaste av motorsporter, så blir det ju svårt att få honom att göra rivstartargrejor.

Kotten sa...

Att ha träbåt är att frysa - i alla ifall om man inte har ett riktigt garage att förvara den i över vintern.

Anonym sa...

Speedwaybanan är ju madrasserad på Isle of man kör dom med stenmurar.....men det går sällan fortare än 300.

/Johnny Boy

Stellan sa...

Jo, IoM må vara manligare, men när några förare stryker med varje race, då vete fan om det inte börjar lukta galenskap.
Jag har dock aldrig kört på nån bana med luftstaket.
På träsket var det plank när jag började, och det har jag käkat reklam ifrån.

Lester Boré sa...

Att dö är väl inte exklusivt manligt?
Det är ju tusen gånger ballare att inte dö medan man roar sig med vad det nu må vara man roas av...
Om man nu promt måste dö så är det ju avsevärt mycket mera fluckert att vika ned sig till bakgrundsljudet av en skönsjungande ksp58 med var tredje spårljus efter att ha genomfört en våldsam landstigning med en Johnny Glitter utan tuss i truten, än att brassa in i en stenmur.

Att riskera livhanken för idrottens skull verkar ju befängt!

grogg sa...

Krig är nog mera vansinne än TT

Lester Boré sa...

grogg.
Du har naturligtvis rätt, men för den sakens skull blir det inte mer glamouröst att dö i ett TT-lopp än i ett krig.

Mona Sahlin sa...

Det mest glamorösa en svensk kan ägna sig åt är inte att dö (före 68 års ålder), utan att betala sin skatt och betala av sin skuld till jordens förtryckta befolkning.

mvh Mona

rocket goldstar sa...

Bandlåda ladda...Bandlåda ladda. Bra Goldstar, långa fina skurar.

Stellan sa...

Sa befälet Goldstar?? Inte Bates??

Stellan sa...

Förresten, Lester. Om eller snarare när det blir krig, så ska jag börja röka efter din beskrivning.
Nu kan jag inte se en rökfri militär framför mitt inre. Det blir ju som en grovis med chaps!

rocket goldstar sa...

Ska sanningen fram så sade han Eggbert Punkberg.
Hittat några Bates inlägg på Harleyportalen ännu ?

Stellan sa...

Känner igen det namnet.
Harleyportalen har jag dock inte varit inne på, på många år.