onsdag 12 februari 2014

Hjääälp!

Fan, jag får inte tag på en ersättning för det rådjurskrossade glaset till roadstern, och i vår måste jag besikta(annars funkar det ju bra utan glas).

Jag har sökt efter ett nytt, men hittar inte rätt dimension.

Har ingen aning om vad lumorna kommer ifrån, men det står TWOLITE på lyktan. Måtten står överst på glaset som synes.

Jag kan ju knappast skända bilen med repro-lumor i kinakrom med ett ellipsformat guldklistermärke, som smärtsamt förtäljer om ursprunget.

20 kommentarer:

Svartsjö sa...

Kan den här fungera?http://macsautoparts.com/headlight-lens-glass-with-ford-script-8-1-2quot-a13060/camid/MDA/cp/JS0R3CHL1066490/

Cronos sa...

I Custom chrome katalogen finns tuffa malteserkors lampor, skulle se mega fet fläskigt ut på Ålands-buggyn...

grogg sa...

På eBay finns dom 9 1/16 x 8 1/2
Kolla här

Anonym sa...

http://www.ebay.com/bhp/twolite-headlight

Stellan sa...


Grogg, du är en klippa! Jag öppnade motvilligt et Ebay-konto i helgen, men jag hittade inga glas med rätt mått.

Anonyms tips hade dessvärre fel mått.

Men jag fattar inte det här med Ebay, det står ju ett pris, och sedan ett pris till inom parentes, samma sak på "buy it now".
Vilket pris gäller?

Stellan sa...

Äh, det var ju euro inom parentes...

Anonym sa...

Bud respektive reservationspris typ.

Stellan sa...

Nu tror jag problemet är löst, tack vare grogg!
Jag buyade skiten now, men ebay ville att jag skulle byta adress eller kontakta säljaren.
Att flytta igen bara kör att få köpa ett par lyktglas verkar väl drastiskt, så jag kontaktade säljaren.
Hoppas han vill skicka till Suomi!

Acke sa...

Annars kan Du få använda min adress i Sweden. Till Sweden will han surely skicka och så slipper Du mova igen.

DP Race Tech sa...

Jag tycker det där med ebay verkar farligt men vem är jag en bakåtsträvande stubbgubbe att tycka om det, skiter det sig kan du alltid kolla med Micke Fors prinsbo.com här i Enköping, han fixade sådana till Max 34...

DP says: Tänk när man kunde gå in i diversehandeln och köpa det man behövde över disk...

Preben sa...

Jag har handlat mycket på ebay genom åren, och alltid varit nöjd.
Det bästa utöver "Buy now" är enligt mig, som har konverterad från dansk till smålänning, alternativet som vissa har "make an offer" då kan man prisförhandla också.

Göth sa...

Besikta????

// A

Kotten sa...

Svenska Polisen ≠ Finländska Polisen.

Men frågan är ifall den överhuvudtaget klarar sig igenom Motorfordonsbyrån's inspektion, med eller utan lyktglas?

grogg sa...

Stellan. Hoppas det går bra med frakt(priset). I fall som detta, när fraktpris inte är angivet, brukar det vara bäst att fråga först för att inte åka på något fantasipris. Iofs gäller det mest när man handlar från UK där de verkar ha noll koll med verkligheten. (Brukar ha att göra med engelsmännens fraktpriser i jobbet oxå å det kan variera från ootrooligt billigt till rena rånet)

Stellan sa...

Göth, ja, man måste ju regga in skiten.
Kotten, vad skulle problemet vara?

Mikael Svartsjö sa...

Det lär ju vara ganska omöjligt att museibesikta besikta den?

Stellan sa...

Jo, men den ska ju inte stå på museum heller.
Den ska reggas som den bruksbil den är.
Och så vitt jag kan förstå så ska det inte vara nåt problem, men det är väl som i Svärje, får man fel gubbe så blir det trubbel.

Anonym sa...

Annars får du väl skaffa såna där balla Lucas med "nipples"
Det borde göra susen på raggarbilen.

Tycker / C-G

widahr sa...

https://www.youtube.com/watch?v=NQIhqazUHg8&feature=youtube_gdata_player

Charlie101 sa...

Här är det rätta glaset.
http://www.ebay.com/itm/LQQK-Antique-Vintage-1920s-30s-40s-TWOLITE-HEADLIGHT-LENS-/231164161962