fredag 28 mars 2014

Den perfekta gården

En hel vecka tog det för Björn att få stil på gården igen, efter att jag skändat hans pedantskötta gård med min roadster. Jag var på god väg att patta dit och lägga ett fetställ i gruset i dag igen, men hindrades av det faktum att mina accpumpar verkar ha torkat ihop av den moderna skitsoppan, så gassvaret är lite lynnigt
.
Trots att gamla bilar är så innihelvete bra, så får dom små driftstörningar ibland, som givetvis är en följd av moderna material, människor eller drivmedel av låg kvalitet.
Kylaren spricker tex, i lödningarna en till två gånger om året. Cellpaketet är dock nytt, men monterat av en modern människa. Just denna moderna människan förstod sig inte på kapillärlödning. Efter att ha reklamerat kylaren tre gånger, så gav jag upp. Det går ju snabbare att löda skiten själv på plats då och då, än att demontera den och åka och tjafsa med en kylargubbe.

5 kommentarer:

Lester Boré sa...

Bilden får mig att tänka på Steinbecks "Möss och människor"
Fin bild i alla fall!

grogg sa...

Månne det var du själv som fotade när du krattade?

Stellan sa...

Nä, björn skickade bilden, jag hade ju ingen accpump.

Fixarerik sa...

Accpump eller inte...
Det borde ge samma effekt att rusa motorn och hastigt kliva av konan.

Härligt med värmen , körde hoj och grillade till lunch idag.

Passade givetvis på att kontrollera accpumpen på kundens grusgång vid hemfärden.

Anonym sa...

Precis vad jag tycker, lödkolv och tenn, thats the shit.

C-G