onsdag 5 mars 2014

Tillökning

Tompa har fått en kompis. Hon heter Annelie och hon är galen. Ord kan inte beskriva hur hundjäveln far omkring här hemma. Vi trodde att Tompa skulle tycka att det var juste att få en polare, men han tycker bara att hon är jobbig. Hans hobby är fortfarande att slagga.
Nåväl, hon behövde nånstans att bo, och det blev onekligen livat här ute i skogen.
Man garvar ju varje dag åt det stolliga djuret med bokstavskombination.

I bild syns även bäddsoffan som Maria var över till Slöddertälje och tjackade. Den var klädd med ekologiskt skinn, hette det i annonsen.

När soffan väl kom hem kunde jag konstatera att ekologiskt skinn är ett finare ord för mjukplast.
Men den är ju snygg och så...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Om Tompas hobby är att sova så antar jag att han vilar på jobbet för att orka med sin hobby.

/Johnny Boy

martin sa...

Blir det ännu fler hundar snart kan man undra.. Eller har ni klippt av hundstackarns kulor?

Björn sa...

Ekologisktskinn?
En ko är väl ekologisk, eller är det metanproduktionen som åsytfas när man dömer ut det stackars djuret.
Att plast/galon är mera ekologiskt än äkta skinn är ju osannolikt, det görs ju av olja...

Frågan är kanske är enklare än så, bara det luktar gott blir det mest ekologiska alternativet!
Luktar det illa = dåligt för miljön.

Själv tycker jag att bensin luktar godare än olja. Genom detta resonomang kan man ju skapa en veganrörlse av hela raggarsverige.
Galonklädsel o bensin är det mest ekologiska!

Åk ekologiskt, kör raggarbil!

Göran sa...

Ekologiskt skinn?
Är det månne skinn där kostackar endast ätit ekologiskt odlat foder och dessutom skitit i ett hermetiskt tillslutet slutförvar.

Tacka vet jag ädelvinyl.

Frun sa...

Det låter på Stellan som vi inte gillar Anneli men vi ÄLSKAR henne <3. Tompa också!
Och soffan är av skinn, inte skulle väl någon på Blocket luras?

Stellan sa...

Nä, frugan. Så lät det väl inte? Jag är ju emotionellt störd, så det där var det finaste jag kunde skriva. Hundjävlarna är ju skitmysiga!

Nä, en Blocketsäljare från Södertälje är ju rena rama Moder Theresa!

Preben sa...

Ni får säkert ännu roligare när hon löper. Jag har en tik och köpte en begagnad hanhund utan kulor, han var helt jävla galen när tiken löpte, ett sexmonster.

Anonym sa...

Var glad att den inte var eftalatfri, då hade det varit som att sitta på en PVC hink.
Men med lite skinnlukt på burk så spelar det väl mindre roll när ni nu låter jyckarna klättra runt i soffan.

Grattis Tompa till nya tjejen.

Tycker / C-G

Anonym sa...

Rövhålshund är inte nedsättande, utan syftar bara på synlig o-ring vid stående ställning. Är det rövhålshundar?

/J B

Frun sa...

Ja J B det är en sådan ras men vi har självklart små pappersbilder som man fäster runt svansen med snöre så att inte rövhålet syns!

Lester Boré sa...

Frun.
Så makalöst omsorgsfullt!
Det är väl inte så att den lilla pappersbilden föreställer Erik Ullenhag...?

Lester Boré sa...

Förresten är ras bara en social konstruktion.
Alla hundar är lika. Förutom att en del hundars fysiska anus skyls av ett bildligt dito.

Lester Boré sa...

Hoppsan... Jag kan nog ha skenat iväg en smula nyss.
Jaja, lagt kort ligger.

Stellan sa...

Ha ha ha!! Jag älskar min blogg! Det här kommentarsfältet blev ju euforiskt!

jag och Frun har pratat med barnen(dom måste också vara delaktiga) om att bleka anus på vovvarna, eftersom jag vill ha tillbaka mina idolbilder på Ullenhag och Ohly.

Känner dock en viss oro för om blekmedlet verkligen är ekologiskt.
Eftersom vi har en ekologisk pvc-soffa, vill vi inte lämna den utstakade vägen.

frun (med länk) sa...

Klicka på frun så ser ni vad jag menar ;)

Motardus sa...

Seriöst? Är hyndan döpt till Annelie? ANNELIE? WTF...

Anonym sa...

Grannen hade en katt vid namn Whiskey, lät lite kul när den ropades in på kvällen.

/Johnny Boy

https://twitter.com/flxherngren/status/442205140595265536/photo/1/large sa...

https://twitter.com/flxherngren/status/442205140595265536/photo/1/large