söndag 27 april 2014

Handyman

Idag hämtade jag Mercuryn från sin vinterdvala.
Flottörhuset blir avdunstat på två veckor, och soppapumpen på en sexvoltsbil orkar inte dra fram soppa innan puffran smäller igång.
Jag brukar fylla flottörhuset med en spruta i vanliga fall, men den har jag tappat bort.
Eftersom jag även tappat bort mitt förstånd, så trodde jag att en tratt tillverkad av en platspåse i bästa Mc Gywer-stil, skulle funka.
Som alla tänkande människor redan listat ut, så funkade det givetvis skitdåligt, och resulterade bara i upplöst silvertejpsklegg över halva motorruummet.

Efter ett tag så fick jag dock tag på en spruta som löste problemet, och bruksbilarnas konung spinner återigen som en katt.

Tråkigt nog så hade hon pissat in reviret med en stor hypoidpöl på den fina betongplattan, men så är det ju med gamla bilar med självdränerande oljesystem.
Jag kunde ju ha lagt en plast under, men jag har ju som alla redan vet, mental dyslexi...

8 kommentarer:

Fixarerik sa...

Funkar det inte att hälla soppan rätt i fuggen ?

Stellan sa...

Kolla fuggen på bilden. Flottörhuset sitter överst, och den tar in luft från sidan. Det går väl om man har en spruta... Men då kan man ju lika gärna fylla flottörhuset med den.

BITTERPITTEN sa...

Startgas brukar funka.Visserligen lite väl modernt,men det luktar gott,och man har alltid med sig en bra eldkastare.

Fixarerik sa...

Framgår inte helt tydligt när man kikar ifrån luren.
Udda lösning med flottörhuset på topp.

Anonym sa...

Bräkleen?

Stellan sa...

Anonym och Bitterpitten, inga av dessa varor fanns att tillgå.

Mikael Svartsjö sa...

Ingen bräkleen, hur ska du då tina dörrlåset och pisspojken?

Dasen sa...

Du är ju nästan lite händig! Man skulle kunna tro att det är Ernst Kirschsteiger som varit i farten.