måndag 7 april 2014

Yxmek.

Så här ligger det till.
Jag vill flytta remskivorna på Albin, för att i sin tur kunna flytta Dynastarten, för att i sin tur få en smalare motorlåda.

Men, tidspressen gjorde att jag fattade det dåliga beslutet att plocka över grejerna från den gamla motorn, och skjuta modifieringarna på framtiden.

Uppenbarelsen av den gamla motorn gjorde att Raymond, försökte dra i handbromsen och övertala mig att inte försöka 'spara tid'.
Givetvis skruvade jag på mig, och lyckades så smått få över Raymond på min sida.

För att göra en lång historia kort, så gick allt åt helvete.
Remskivorna passade inte på det andra svänghjulet, och svänghjulet på den gamla motorn satt värre än falukorven i en stekpanna när jag har lagat mat.

Efter att ha slagit mig på tummen och bränt tre fingrar(ink, den slagna tummen), så gav vi upp. Inte ens en rejäl grillning med gassvetsen fick skiten att släppa.

Nu lär väl detta betyda att dom ursprungliga modifieringarna måste utföras med en gång i alla fall, och denna kväll har mest resulterat i nederlag, smärta och svordomar.

Förbannade svenska jävla skitgrejer!

15 kommentarer:

martin sa...

Det är straffet för att du ska sälja roadstern, nu har du fått en förhäxad motor istället.. Det ska vara svårt.

Lester Boré sa...

Japp! Förhäxad.
Nu måste du ha tag i en zigenarhövding från Balkan för att häva skiten och jag misstänker att det kommer att ta längre tid än att bygga om puffran, samt kosta runt tvåhundra tuss... Karma kan verkligen överfallsvåldta en ordentligt om man lämnar en lucka.

Stellan sa...

Får jag hit en Zigenarhövding från Balkan, är det ju soprent i såväl verkstad som hus sen. Då är ju problemet på sätt och vis löst.

Vad fan ska jag sälja då? Hojarna vill ingen ha, och Mercuryn har ju dragkrok.
Jag har en redig Roadster-ångest ska ni veta.
Det här mahognybåtsintresset är en riktig förbannelse, ska ni veta! Kräver 95% av min fritid och ungefär samma procentsats av min ekonomi.

Men det är ju jävla lylligt att ha en båthus att spika upp gäddhuvuden på...

Anonym sa...

Vad ska du med dynastart till ? Du har ju vev och magnettändning.
Fotogenlantärnor borde ju gå att bygga lite snabbt !!
/KvarkenAnders

Anonym sa...

Svenskt stål biter, ifrån tydligen ;-)

Ett annat alternativ är att sälja båten och behålla dom balla motorfordonen.

Sen kan du göra en skittuff bastu med bassäng av båthuset och skaffa en plasteka för att kunna fiska med.

Den förslagsamme / C-G

Drusse sa...

Hur har du försökt sälja hojarna, de är hyfsat unika och nog svårsålda på blocket. Iof har detta diskuterats förut, jag ingen koll själv men hur funkar det det med Hemmings tex? Såg att Hulstern finns på Oves Motor, annonserar han enbart via sin sida eller har han hjälpt med annonsering "world wide"?

Angående förhäxad motor så får du väl plocka fram lavalampan och kristall-lampan från spelbutiken i Skogås... låter som du drabbats oknytt!

Preben sa...

Kan en lavalampa verkligen häva förbannelser, och isf. hur gör man?
Jag behöver verkligen veta, en lavalampa har jag ju.

Anonym sa...

Käre, världsmästare!

Det stora framgångsrika Tyska BMW
måste längta efter en überkool
hoj till sitt museum.
Att erbjuda två valfria nya hojar
med finska regplåtar till Egeland
torde vara till gagn för alla!
Att sälja eller bruka...

Ollonbark hälsar

hauge sa...

Genvägar...

Stellan sa...

Drusse, jag ska fan kolla hur dom jobbar. Jag kan tänka mig att sälja hojarna billigt, men bara till rätt köpare. Jag kan inte annonsera ut dom billigt, för då öppnar jag upp för massa människor som inte ska ha en sån här hoj.

Klart att lavalampor funkar, likaså kristallampor av plast från turklivs i Skogås. Dom liksom strålar bort negativa krafter med sin magi.
En Wheatstone Brigde funkar också!

Drusse sa...

Hulstern skulle må fint hos Hr J Leno, gick det få någon sorts kontakt med honom? Såg att Lenos garage har en facebook sida, bara en liten tanke...

Har du någon kontakt med gamle AMD Neil? Han kanske har några kontakter i Japan, där verkar det oxå finnas en del samlare med klirr i kassan...

...och när nämner hojarna, är Sluggern den andra knarren som avses? Den skulle må bra i Brad Pitts garage, han är väl eller iaf hade ett stort hojintresse... Här kanske Roland Sands kan hjälpa dig, ni kom väl bra överrens? Kanske Roland själv är sugen på en turbotysk...

A.Mansén sa...

Skulle ha bort svänghjulet på min W2 för att göra jobbet ordentligt. Eter att avverkat "värme för hela garaget", burk med rostlösning, kopparslägga, diesel, och en viliger fabriksbyggd avdragare var goda råd dyra. T.o.m hängde motorn enbart fäst i svänghjulet men nej. Byggde mig därför en avdragare "från helvetet", men förlorade då det blev obehagligt stora krafter. Undrar vad muttern har för funktion överhuvudtaget. Tanken på att köra sidventilaren till "varvstoppet" och hoppas att skakningarna skulle lösa mina problem lockade givetvis men med min tur skulle vevaxeln gått av långt före. Så jag bestämde mig för att motorn var redan "ordentligt klar". för stunden. Så även finska motorer kan….

Acke sa...

"Förbannade svenska jävla skitgrejer".
Nu tror jag vår käre stekare är lite ur balans. Stanna upp och ta ett par djupa andetag....
Ett par till...
Nu känns det bättre igen tror jag.
Gå nu och klappa motorn lite och be den om ursäkt.
Be den om ursäkt sa jag.

Stellan sa...

Acke, självklart var det ironi i det uttalandet. Före 1980 gjordes inga skitgrejer i Sverige. Eller när kom plastcykeln?

Mansen, jag tycker varvstoppsdemontering av 50 kilo svänghjul låter som en bra idé. Det kanske borde göras på plats i båten, ute till sjöss?

Kotten sa...

Trösta dig med Algot Niska's bror på trattgrammofonen

http://www.tradera.com/item/2107/205525847/naima-wifstrand-adolf-niska-2-operettduetter-pa-crg