söndag 25 maj 2014

En helg av trivsamt kroppsarbete

Den strålande helgen har mest bestått av arbete med båthuset. Lördagen nere i bassängen kunde lätt liknas med att arbeta på botten av en gigantisk stekpanna, men värme ska man inte klaga på.
Och utsikten, spana in utsikten!
Det är som om moder natur blottar sitt lena sköte för att förföra det arbetande mansfolket med sin prakt och störta dom ner i lättjans fördärv.

Det har även lackats båtinredning, och utförts etnisk rensning i båttältet. Tre getingbon var under uppbyggnad, men det löste jag med dammsugaren.
Efter förättat värv så tejpade jag igen mynningen på dammsugaren, eftersom jag minns hur illa det gick för Drusses kompis som sprutade in Radar i dammsugarn.
När drivgasen kom till motorn så small hela maskinen, och det verkar ju onödigt.

Jag brukar ju annars flejma getingbon(och allt annat som är oönskat eller fruset), men det känns dumt att göra det brevid två ton linoljemättad mahognhy.

3 kommentarer:

fd kollegan Björn sa...

Ajaj, nu är det datakrackel igen: ingen bild...
Ps. jag återgår till mitt gamla alias, fd Björn var lite ogenomtänkt..

Anonym sa...

Startgas, Stellan. Startgas. De små djävlarna somnar sött sen är det bara att dammsuga upp liken.
/bop

Anonym sa...


Nog för att man är gammal men först nu så inser jag att jag är blind också

"Och utsikten, spana in utsikten!"

Ser ingenting av den fantastiska utsikten,

Blindstyret / C-G