torsdag 1 maj 2014

Flopp

Idag startade jag Gnuss-Albin.
Min hemmagjorda kyllimpa i syrafast blev en flopp av sällan skådade mått!
Erfarenheterna från raggarbilsvärlden sade mig att dagens bensin inte vill ha lika mycket förvärmning som förr i tiden.
Därför fick jag gå på lite magkänsla då jag konstruerade detta grenrör. Min magkänsla visade sig dock vara tämligen usel, då motorn gick som skit.

Det är i och för sig nyttigt att prova sina teorier, men lite trist när dom visar sig vara himla dåliga.
Grenröret tog ju en stund att snickra till då det är dubbelmantlat och kylingångar och skit överallt.

Nu blästrar och målar jag orginalet istället, så får det här fiaskot ligga till sig ett tag.

10 kommentarer:

Preben sa...

Va skönt att höra att du är en vanlig människa trotts allt, och att du kan misslyckas ibland också.
Annars trodde jag det var 1. Maj som var en flopp.

Fixarerik sa...

Synd på så rara ärtor !
Antar att du provstartat även med originalet och spisen gick prima...
..så att det inte visar sig att Björn har pissat i reservdunken eller att det bosatt sig en näbbmus i förgasaren eller dylikt när du står där med din nylackade originallimpa och har smält ner den rostfria i ren förtvivlan.

Lester Boré sa...

Bajs sker Stellan. Bajs sker...

Didde sa...

Modifiera den nya till samma flöde som den gamla om den nu fungerar. Din rostfria är ju ett konstverk och förtjänar en plats på motorn eller i bokhyllan.

Stellan sa...

Jag får väl modifiera den när lusten faller på.
förr eller senare blir man ju svetssugen.

Anonym sa...

Vad är det egentligen som inte blir bra med din kyllimpa, blir insugsröret för kallt så att bränslet kondenserar eller har jag fattat fel ??
/KvarkenAnders

Lappjäveln sa...

Haha vad glad jag blir, jag byggde nämligen ett i titan för ett antal år sedan åt en kund som hade en båt där motorn gick som skit å han skulle absolut han en ny kyllimpa för han gav sig faan på att det var där felet var.
Efter tusen svordommar å hundra timmar senare var det klart, åh inte faan gick motorn nå bättre. Det visade sig att snåljåpen hade tankat B20 motorn med E85. Till saken hör att killen var god för några mille så han hade nog råd att tanka riktig soppa. Jag fick 4500:- för jobbet, materialet hade jag ju ändå snott.

Stellan sa...

Kvarken, jo, det är min teori.
Palle, fan va skön du e!

Anonym sa...

45:- i timlön, fett.

L-Ö. Nehoran

Magnus W sa...

I syrafast? Herrn menar väl AV?