söndag 4 maj 2014

Vikter

Nu håller jag på och klistrar ihop en skiva till sittbänkarna i båten. Tur att man har en böjelse för gamla tunga grejer, så att man har lite vikter till hands när det ska pressas limfog.
Hade man ägt Chryslerprodukter så hade man troligen fått problem åt andra hållet, då dessa är kända för extremt hög vikt(och låg effekt).
Slänger man upp ett par Hemitoppar och en Dana 60 på bänken, så lär benen till arbetsbänken gå genom plattan.
Fast jävlar vilket schysst limtryck man hade fått på mahognyskivan!

10 kommentarer:

Togga T sa...

...och runda av med torsionstavar till framfjädring och lite vänstergängade fälgbultar. Men man kan inte förneka att dom byggde en del håriga bilar. Själv drömmer jag ibland om att glida upp vid rödlysena i en -64 Polara med lagom vass 426 Wedge motor.

Anonym sa...

Är det så man gör när man komprimerar virke,
Schysst att du har lite kompressorer till det ;-)

Tycker / C-G

Rikard sa...

Själv har man bara råd med en remdriven luftpump till "Vääää-otttan", medans andra har dem i överflöd :-) .......har dem till trädgårds prydnader,lim vikter och troligtvis till ankare åt Mildrid också....coolt alltså!.......men e man ball så e man.

Anonym sa...

den lille gröne lungan, vad är det? 4v-71?
/bop

Björn L sa...

Dessutom torde ju risken för röta öka markant om man lägger valiantgrejer på trävirket.

fd Kollegan Björn sa...

Nu känner jag mig påhoppad av Björn L! Nåja, jag sparar en smalbens-spark tills nästa gång vi träffas.
Jag noterar istället att herr båtbyggare verkar ha slut på gjutjärnsskrot eftersom du måste länsa alu-skrotlådan?

Stellan sa...

Rickard, det finns två sorters människor. Dom som har massa kompressorer, och dom som inte har massa kompressorer.

bop, Det är en 3/71. 4v/71 har vad jag vet aldrig funnits. V-kompressorerna fanns nog bara i 6 och 8 utförande, i veåttasvängen är dom lite av en avart.

Björn L sa...

Det verkar mest vara rörisar som har en massa kompressorer tycker jag

Anonym sa...

3-71? hur liten ruska kunde en sån trivas på månntro? tre burkar på 71 ci var blir väl en 213 cui eller styva treåenhalv liter..
/bop

Loftish sa...

vad har hänt med bloggen? Inga uppdaterignar sedan i måndags? Hallå, har du semester eller?
Damn boring utan bloggen...