fredag 13 juni 2014

Arselsvetsning

Jag lägger igen ett hål i botten på en glasstank.
Det är lite satans trångt och varmt nåt så förbannat.
Jag fick svetsa under mitt eget anus, och funderade ett tag på att hålla tråden med dito.

Rövsmör de luxe fick jag i alla fall, och luktar numera som en riktig hantverkare.

Nåja, det hade ju varit värre att gassvetsa där nere.
Jag hade hjälp av en yngling som fläktade ner luft medans jag jobbade, man har ju hört att syret kan ta slut i just glasstankar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Första batchen glass från den där tanken har Alexander Bard bokat, vanilj med rövsmör är en klar favorit har jag hört.

Josef sa...

Och mången regnbågssnubbe vill nog paxa dom insmörade kallingarna till snuttefilt som skydd mot onda heterokillar....

A.Mansén sa...

Du måste svettats något kopiös för ÅCA's nya glass är Laktris och Apelsin….. Kanske inspirerad av Stellan? Just saying.

Stellan sa...

Dom diskar ju minutiöst i vanliga fall, och dom lär ju gnussa ännu noggrannare när det varit en röris i tanken.

Josef sa...

Men va faan då, nu är det ngn mer med samma namn som jag igen ...
Att hamna på jobb därnere, var det tanken?

Josef sa...

När arbetarna vaknade den morgonen hade de en röris i tanken.

Anonym sa...

Arbetarskydd finns knappast på Åland, förmodar jag!?

Sen tycker jag att du skulle ha hängt uppochned, i knävecken, och hållit andan så länge du svetsade.

Stellan sa...

Jo, det finns både arbetarskydd och fackföreningar.

Glasstanken gick ju ändå inte att vända ut och in, så nån måste ju ner. Funkade ju fint med en fläktande pettring.

Josef sa...

Hoppas jobbet får en ände..