lördag 28 juni 2014

Förbannade jävla digitala pissteknik!

Speedway-sändningen på nätet (livestream) var ett fiasko av sällan skådat mått.

Första heaten gick bra men resten av kvällen hade jag en bild bestående av 10-15 pixlar, och trots den kassa upplösningen så består ett varv av tio stillbilder och en speaker som man hör vart femte ord av!

Människan fick ju den analoga teven att fungera klanderfritt för sextio år sedan, vad är det som är så jävla bra med digital teknik?

Avsaknanden av Tv 10:s Gp-sändningar är den stora förlusten med min landsflykt. Nu överväger givetvis fördelarna nackdelarna, men att se Speedway-Gp är faktiskt en mänsklig rättighet enligt FN:s manskonvention!

Att jag fick se heat 8 och 14 tre gånger, men missade heaten däremellan, är väl knappast den digitala teknikens fel, utan troligen livestream:s talanglösa teknikers.
Får jag inte se finalen så kommer jag bli som Michael Douglas i Falling Down!

Nä, nu blir det en Valium, stor som en tvål!

14 kommentarer:

Stellan sa...

jag fick i alla fall se finalen.
Men fan vad jag ville se Troy Bachelor steka Iversen på yttern i sista böj, vilket jävla rejs han gjorde. Det var fan i klass med Richardsson.

Anonym sa...

Det låter mer som att din internetuppkoppling suger.
Jag sade upp mitt viasat som kostade över 500 riksdaler i månaden där jag blev påtvingad fotboll och annat dravel.
Streamar motogp via deras officiella webbsida och är helnöjd. Sen får man dom eminenta kommentatorerna från England , det är ju halva grejjen.
/ johan

Stellan sa...

Johan, hur ska man veta vilket det är? Början av sändningarna brukar vara bra.

Anonym sa...

Följde hela racet genom min IPhone ,fungerade felfritt i Värmlands skogen.
Men fan vad man saknar Richardsson.
Frank/

Preben sa...

Jag har en värdelös mobil uppkoppling från ett företag med ett nummer, jag har samma problem, tur att jag inte betalar för skiten.

fd Kollegan Björn sa...

Du får fläska upp för fiber så "blir det analogt igen".
Men jag bor ju också ute i skogen, med halvtaskig lina och jag ser på F1 via Streamhunter.eu (länkas ofta via draculastream men det går lika bra). Man får genomlida lite reklam ibörjan men sen brukar det funka bra. Har inte kollat om de har Speedway, men mycket finns. Klicka på "motorsport" upptill så kanske det lyckas...

Anonym sa...

Kan ingen på fastland spela in på kassett (VHS) och skicka över??

Mikael Svartsjö sa...

Det borde väl gå att låta en bulvan köpa dig ett boxerpaket? Är det inte så "alla" som inte är anslutna till ett centralantennförening gör?
Det finns väl en anledning att de åländska tv-tablåerna har kanal 5 i tablån även om den inte visas utanför Sverige?

Kotten sa...

Appropå ärtsoppa. Borde inte bilden/loggan till bloggen bytas till en träbåt eller tom en hammare?

Stellan sa...

Kotten, nä. Jag tycker att det är fint med ett minne från när jag låg på topp.

Lester Boré sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lester Boré sa...

Stellan.
Du är fortfarande på topp, om än i en annan genre.
Chefa lite i massavedssvängen nu och återkom sedan som den metallbetvingande kretsens gunstling.

Det vore tamigfan saft och kaka om du slog ihop en raggarbil inför ögonen på en inte ont anande publik.

Stellan sa...

Lester, ja, en raggarbil vore fan på sin plats snart!

Kotten sa...

Gör som min fru brukar när något tekniskt inte fungerar. Banka på skiten. Det hjälper inte men hon får ju avreagera sig så att hon begära hjälp med lugn röst.