lördag 7 juni 2014

En dag i parken.


Norrtälje gjorde en minsann inte besviken i år heller.
Jag har skådat hantverk så vackert att man får gåshud.
Den finska mopeden på bilderna hade större delen av detaljerna gjutna i brons, logga och gjutnummer fanns även med. Motorns bottendel förefaller även den vara nygjuten, men det vet jag inte säkert. Nån som vet var överdelen kan ha levt sitt liv förut?

En himla lyckad dag, och balsam för själen.
Stort tack till alla i Twin Club, som orkar genomföra detta arrangemang år ut och år in.
Norrtälje är den utställning i norden som räknas, allt annat är utfyllnad i väntan på nästa år i parken.

Det var inte utan att man blev lite sugen på att bygga nåt nytt, men under den njutbara färden på Sluggern genom Roslagen så slog det mig en sak:

När jag bygger hojar, så drömmer jag ju om att köra dom, det är liksom det primära njutningsmedlet.
Men när jag har Sluggern och Esox, så vet jag inte riktigt vad jag hellre skulle vilja köra än just dom två.
En gammal grej som poffar och smäller, och en ny grej som bär iväg och följer vägen dit tanken önskar.
Möjligen skulle en orginal Storsida kunna komplettera vagnsparken, men såna bygger man ju inte, för det har ju H-D redan gjort för jättelänge sedan.





8 kommentarer:

Acke sa...

Jag frågade byggaren. Cyllar/toppar var från en BSA-stånka av okänd årgång.
Riktigt fin cykel!
Jag var åxå tvungen att gratulera ynglingen med JAWA-stånkan. Duktigt!
Och återväxt, det är kul.
En cykel som jag tittade länge på var en mycket fin Triton (även om det stod Norton på tanken).

82x112 sa...

En B33 då skulle man anta? Kan inte så värst mycket om BSA, försöker lära mig om den jag har under byggprocessen.
Går sådär.

Loftish sa...

Acke:
Norton/triton ägs av huxflux en skön polare med sinne för linjer på sina hojjar. Hans motivering till att det inte står Triton är att loggan är så ful.
Kul å se dig o Stellan o Drusse å Mans'en , Maria inte att förglömma samt mfl. Sorry att jag var lite stressad men Fotografen är den som bestämmer!

Acke sa...

Stellan.
Hit&miss.
Vad säger Du om:"Tänd&tomslag"?

Stellan sa...

Acke, det ligger inget bra i munnen...

Acke sa...

"Pang&bom" då? Lite fyndigt tycker jag med dubbelmeningen av "bom".

Stellan sa...

Den tar vi!

A.Mansén sa...

Loftish. Ävenledes var det mycket trevligt att Herrn ville slösa bort lite dyrbar tid på undertecknad. Jag stack "onödigt tidig" från träffen för jag ville verkligen brumma runt. Väl hemma i garaget hade fem timmar spenderats i sadeln på 350 Scramblern. Mestadels i Roslagens famn. Mycket välinvesterad tid, så pengar för terapi behövs inte i år heller.