torsdag 26 juni 2014

Mildrid flyttar in

Igår jobbade jag natt och reparerade en maskin som flyttar ostar och grejar. Vi började klockan åtta på kvällen och vad klara åtta på morgonen. Det var himla jobbigt, så sedan sov jag ända till klockan tre.

Pigg som en lärka drog jag och hämtade båten, och fick en fin tur med frugan. Naturen här är aningen vackrare än i Skogås.
Motorn går fint, så när som på gassvar och tomgång, som ännu är aningen svajjigt.

Att brassa in Mildrid i hennes egna hus för första gången var en härlig känsla, och triumfen firades med mjöd.

Raymond och Brage har rest stommen och lagt tak, så nu är det mitt jobb kvar, men det tänker jag inte stressa ihjäl mig med.
Båten, Mercuryn, och familjen behöver lite kärlek först.
Själv skulle jag behöva en öl...

16 kommentarer:

Hasse G sa...

Härligt ögonblick, ta en paus och njut av familjen!

Johan sa...

Vackert!

Anonym sa...

Rätt åt dig.

Raichen sa...

Satan så smutt, nu har du fått till det satan så fint igen. Stort grattis, man imponeras.

A.Mansén sa...

En rakt igenom pragmatisk framgång.

J2000E sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
J2000E sa...

Kul att se att förtöjningarna kommit till pass. Kika att gummina inte är spruckna - de börjar bli gamla (1999).

Lester Boré sa...

Onekligen ett sött ögonblick! Jag hoppas att du kan njuta av det.
Det skulle smaka med ett par gross hagelsmällar ut över dyningarna nån gång...

fd Kollegan Björn sa...

Gratulerar på det. Hon passar fint!

Orvar sa...

Vackert!

Kul att du firar med mjöd! Köpe eller hemmabyggt?
Akta dig för att blanda fläder i mjöden, det blir ofta lite för lättdrucket.

021 sa...

fan vad fint det blev

BITTERPITTEN sa...

Kom i håg att ta ut Mildrid innan du lägger taket. Eller föresten,skit i det. Det blir ett bra blogginlägg om när skruvdragaren faller ner på fördäck.

Micke_kummelnäs sa...

Fyfittihelvete vad bra det där blir!

Jag vrider mig i en blandning av avundsjuka utan missunnsamhet, njutning och habegär.

Det mest extravaganta som Nacka kommun tillåter som förtöjningsplats är en plastboj.

Dasen sa...

Jävligt schysst!

Frun sa...

Apropå bra blogginlägg så….. eller nej ;)

Josef sa...

Både ståtligt och ståndsmässigt minsann, t.o.m en smula romantiskt!