måndag 30 juni 2014

Skärgårdens svar på Reperbahn?

Det står mer och mer klart för mig att jag flyttat till Skandinaviens Sodom!
Efter att ha passerat orter som Ollas och Pettsböle så noterar jag denna lilla holme där troligen all form av hor och osedligheter begås på en daglig basis.

Jag har ju publicerat en bild för nåt år sedan, med reklam för "Swingskeppet".
Jag skulle inte ta det för helt otänkbart att dom har turer till denna o-ortodoxa ö i den åländska arkipelagen.

Tur att man är luttrad snarare än gudfruktig!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Bra för den kåta holmen att det är nära till "vibbern"

Mats sa...

Är det det blå eller vita som är land? Eller är det blå himmel?

Stellan sa...

Asså, jag vet inte riktigt. Sjökort och kartor är jättesvårt.

A.Mansén sa...

Jag som trodde det var d ä r f ö r du flyttade hit?

A.Mansén sa...

Mats, om det blå är himmel måste det vita vara avgrund ?

Masen sa...

Enligt gammal skrift så könhalades man utanför den holmen, drogs i skaftet under kölen och upp igen.

Dasen sa...

Den åländska skärgården verkar vara en dröm att navigera i: inte en grynna eller sten på hela sjökortet!
Det är tydligen rent nonsens att det är stökigt i de farvattnen.

Josef sa...

Verkar extremt dirty på alla sätt, säg inte att ni även har såna där lössläppta könsorgan som fladdermus tex

Stellan sa...

Dasen, det är en vägkarta...

Anonym sa...

Jaha du menar ett 08-sjökort utrivet ur telefonkatalogen.
De e grejor det!!!

Tycker / C-G

Björn sa...

Vad skall man med sjökort till, räcker det inte med loda djupet?

Dög det för Vasco da Gama, bör det räcka för att navigera bland grynnor o skär på Åland...

Stellan sa...

Björn, Vasco Da Gama dog ju.

Kotten sa...

Dör gör väl alla, oavsett hur grunt eller djupt de lodar. Vasco Da Gama dog väl på land i Calicut?

Stellan sa...

Det kan stämma, jag tror han slog ihjäl sig på lodet.

Anonym sa...

Det stämmer minsann
Kolla wikipedia!

//ollad ayatolla

Josef sa...

Vasco kanske var en "lodis"

Ramona Lindow sa...

Är inte det där utanför Kumlinge? Tänk om det är där vi ska ta iland på Snippäventyret... jag menar Snipäventyret. Vad som helst kan hända där. :-)

Stellan sa...

Nja, det hör till Vårdö. Men man kan ju dra en sväng dit ändå.