fredag 4 juli 2014

En dag i skärgården

Åkte skärgårdsfärjorna(Ålands svar på pendeltåg, fast gratis och aningen trevligare) över till finska sidan idag för att hämta vår dotter.

Det blev en rackarns trevlig dag med perfekt väder, och skärgården är rysligt vacker här.
Eftersom vi fick vänta 2,5 timmar på Kökar, så lånade min kompis Johnny ut sin fina pickis som stod på Kökar.
Då det var en sån bil som grekiska murare använder, fick resan en kontinental touch, som grädde på moset.

Förutom att jag somnade åtta-nio gånger under färjeturerna, så lyckades jag fundera ut en lösning på ett gäckande problem av mekanisk art. I morgon ska jag testa teorierna.

4 kommentarer:

fd Kollegan Björn sa...

Du vet väl att "En båt e inga sjövärdig innan det finns minst EN Kökarbo ombord!".

Troligen sagt av nån från Kökar...

Anonym sa...

Det är så många stora uppfinningar tillkommit, genom att uppfinnarna sovit, och i drömmen kommit på hur dom skulle göra. Ett gott tecken alltså.

Mvh J.Blund

Gunnar sa...

Ge mig pickupen!
Jag har någon bisarr förkärlek till outslitliga simpla pickisar, sådana som alltid står olåsta med nycklarna i tändningslåset, och rutorna nedvevade.

Anonym sa...

Var det ett framtida projekt för mäster som låg och vilade till sig på sidan???
Det börjar väl bli dags för ett nytt projekt nu när båthuset är klart.

Undrar / C-G