fredag 29 augusti 2014

Återuppstådd

Dronten lever igen!
Gårdagens afton spenderades med att serva upp detta idrottsredskap till sin forna glans.

Servicen som krävdes, bestod i mångt och mycket till att sammanföga delar av metall som brustit.
Då Tig:en stod på jobb så nödgades jag spruta ihop skiten med Mig:en.

Nu är cyklarna lastade och klara i Björn L:s buss inför helgens övningar. Jag ska besöka naprapaten nu för en service av mitt lekamen inför idrottsutövandet, och har även bokat en tid på måndag, så han kan pyssla ihop den sargade kroppen.
Rutinerat av mig, måste jag säga!

8 kommentarer:

Preben sa...

Är inte naprapat en modern version av afrikanska häxdoktorer blandat med kvacksalveri?

82x112 sa...

Nej Preben, Naprapat är mer som avancerad stretching med assistans. Oerhört göttigt!

Kanske tänker du på homeopat som är en inte särskilt modern form av kvacksalveri.

Anonym sa...

Vuxenpoäng på det, Stellan!
/Bop

Masen sa...

När är det tänkt att tejpen ska släppas imorgon?
Måste se detta, även om det bär emot att åka till sopberget även på helgen.

Masen sa...

När är det tänkt att tejpen ska släppas imorgon?
Måste se detta, även om det bär emot att åka till sopberget även på helgen.

Stellan sa...

Det ska väl börja vid tolv.

Anonym sa...

Ahaa,,en MIG-spruta!!

Fixarerik sa...

Ska jag lasta in pinnsvetsen om det behövs service mellan heaten?