lördag 2 augusti 2014

Invigning

Båthusets punchveranda invigs med ett kallt stift i solen. Mycket talar för att det faktiskt kan vara paradiset som vi har flyttat till.

Det är en ynnest att få stå och snickra och kasta sig i drickat när det blir för varmt.

Igår var Björn L på besök och jag hade på känn att han inte var en badkille.
På frågan om han brukade bada, svarade han att han brukade nog bada när han hade lust.
Men, det var 18 år sen han hade lust sist...

Det lär dessutom snöa på Barbados innan man ser honom i ett par kortbrallor.

12 kommentarer:

Stellan sa...

Notera förresten att jag har min vita t-tröja med brösthår på mig.

Anonym sa...

Likadan tröja har jag hängande i garderoben =)

Togga T sa...

Ser skönt ut, men lite radhuskäckt att dölja utsidan av betongsockeln med en funktionslös bräda. Betong är vackert och bör ej döljas.

Fredrik Lindgren sa...

Man behöver inte kortbraller för att bada....

//Willy Wonka

BITTERPITTEN sa...

Vi kallar det för en Finsk T-shirt

Stellan sa...

Togga T, jag döljer inte betongen, utan änden på dom 3"X3" som trallen ligger på. Men luftspalt med plats för allsköns djurbon kanske också är snyggt? Pilutta dig;-)

Togga T sa...

ok jag tar tillbaks. ser bra ut

Olle sa...

Stellan du har kommit till paradiset! och det ligger inte längre än en kort dagstur det det rena helvetet i Sverje.

Stellan sa...

Olle, jag trodde det stavades Svärje.
Med tanke på alla svall jag fick parera mellan Kungliga Djurgården och Waxholm, så är jag beredd att hålla med om att det är helvetet, även på sjön.

Olle sa...

Skrivet på Iphone därav språkhickan.
Men visst är det paradiset!

Mats sa...

Najsigt, lite avis blir man....

Janne sa...

Väldigt stiligt båthus. inser nu att mitt hojhus ligger för långt från vattnet.

jag har också en sån där naturvit t-tröja. har märkt att de inte klarar att vara ute i solen så länge, de börjar klia, ändrar färg och blir rosa