tisdag 26 augusti 2014

Ruggigt

När såg ni en Cheva BB med Predator-förgasare senast?
Jag tror att Jacobs Stege och Razzel fortfarande gick när jag såg en sist.

Motorinstallationen är inte heller helt ointressant.
Istället för att dra om ett av primärrören på headersen, så har man slagit det platt och flyttat motorn åt sidan, och hängt den snett dessutom.

Motorfärstena var helt stumma, så man kan avnjuta alla mekaniska ljud och vibrationer. Gummikuddar är väl lite som filtret på en cigarett, tar bort allt det man vill ha.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kompisen ha dubbla predatorer på en 8/71a...

//Philip

Cronos sa...

Underbart jhu!! Predator är trosfuktarfuggen nr 1, och har man dessutom dubbla är man chef!!

Kotten sa...

Kompisen har spikat upp en Predator på garageväggen tillsammans med två spansktillverkade Amal...

Holley sales department sa...

Predator förgasaren var lite som Video 2000. Fick liksom aldrig det store genombrottet.

Andreas sa...

Ruggigt bygge, vart man än tittar så hittar man nått som kan gå sönder när som helst.

Råkade montera lite väl stumma motorfästen på min radfyra, lite jobbigt att inte se något i speglarna när man har lite varv. Fast tjejerna gillar den nog trots bristen på cylindrar.

Anonym sa...

Ja cronos, han har fått ligga pga fugge valet...

Matias sa...

Att montera gasvajer med elprylar är också en värdefull talang...:D

Cronos sa...

Grejen är att Cronos inte fått ligga så mkt som han borde pga av att han alldrig ägt en Predator, men en vacker dag ska även Cronos ta steget upp till en fullfjädrad motorman och skaffa en raggarpråm med 2-3 Predators genom huven(helst över taklinjen) sen blir det ligga!!

Andreas sa...

Är ju kanon att montera gaswire med sockerbit, montera länkaget till trotteln med nyloc mutter som inte låser då gängan är förkort, vaccumslangen sitter nästan på förgasaren, gängstängerna är lagom långa. Känns som finn 100 fel