tisdag 26 augusti 2014

Snålheten bedrar visheten

Eftersom jag bara kört sidovagn dom senaste åren, så har jag inte ägt någon släpsko.
Då jag varit för dumsnål för att köpa mig en sådan, så lagade jag upp denna ärvda och skändade.

När det var dags att lägga på Colmonoy på den så visade det sig att pinnarna jag hade inte alls var Colmonoy, utan troligen Stelit, som har för hög smältpunkt och inte alls gräddas ut lika fint.

Nu undrar man ju om någon på Åland ligger på ett par pinnar Colmonoy, och istället för dom, vill ha en massa euro?
Alternativt har en släpsko till salu?

6 kommentarer:

Lester Boré sa...

Jo, man vill ju inte få förhårdnader på primadonnafötterna för att inte svetsen flyter ut till ett minimum, slipning är ju för barbarer...
Kom ihåg ventilation i bakkant för att undvika narig och sprucken häl. ;)

Fixarerik sa...

Jag tar med min ännu mer skändade doja som du kan låna om det inte löser sig.
Har nog colmonoy och gassvets i garret där jag kommer passera tidig lördag.
När rullar det igång ?
Ska se om jag kan skaka liv i Lester (vilket ryktas betyda "liten flicka" på främmande språk)så att han kan klara upp situationen.
Tänkte locka med grogg och t&r resa, resan står jag för...

martin sa...

Jag tänkte dyka upp och spana in spektaklet! Kan man kanske bara ta något lämpligt att slänga på grillen om man inte (av feghet) ämnar köra rundbana? Nåja, iaf inte utan lite övertalande.

Anonym sa...

Hej

Långbanehoj till salu på Blocket, den står i Finland.

Kolla sök Speedway...

Mvh

Björk

Anonym sa...

http://www.blocket.se/vasterbotten/Speedway_grasstrack_longtrack_55375597.htm?ca=6&w=3

Stellan sa...


Martin, för att stötta vår klubb så blir det så att man får köpa käk där. Vore isf, bra att veta redan nu om du kommer. Kommer man, så kör man;-)
Fast eftersom jag bokat banan för att Ålänningarna ska få prova, så får dom köra i första hand. Dom (vi) stackarna har ju ingen bana att åka på utan att ta färja och två timmar bil...

En gräsbanehoj vore ju fint, men nu låg ju dom ekonomiska prioriteringarna på släpsko, vilket har löst sig.