fredag 29 augusti 2014

Spänt läge i luften

Den här veckan har Ryssland kränkt Finlands luftrum vid tre olika tillfällen.

Istället för att avslöja mina innersta tankar om hur orolig jag är över läget, och vad jag anser om Fredrik som i åratal svamlat om att det inte finns någon hotbild för att kunna fortsätta nedmonteringen av svenska försvaret och istället lägga pengar på sånt som han tycker är viktigt och bra, så ska jag spekulera i hur dom egentligen kränkte luftrummet.

Det effektivaste sättet att kränka folk i västvärlden år 2014 är ju som bekant att använda sig av en "flickkalender".

Kan det månne vara så att den ryska björnen hade Ridgidkalendrar på sina kärror under besöket i det finska luftrummet?

Lite schysst är det ju med en bikinibrud som åker runt och rensar avlopp med en segelbåt annars.
Lite coolare än en svettig karl med hängselbrallor som röker Jompa utan tuss och kör rörbuss!

3 kommentarer:

Matias sa...

http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1349773794958?ts=474

Har någon presenterat dig för denna seriefigur ännu? :)

Anonym sa...

Vad Fredrik tycket å tänker är som att titta i backspegeln. När Putler drabbar Sverige så är det förbi för din del.Vill du vara med från början. Skaffa sommarstuga på karelska näset

Anonym sa...

Vilken bild, vilken dröm... Ja har använt bahco, rems, super-ego innan men nu jävlar blir de etnisk rensning i både låda och buss!! Tror du min lokala grossist kan bistå med en kalender eller bör ja importera en???


//Philip