söndag 10 augusti 2014

Utflykt

Ett tiotal sjömil från mitt hemman ligger underbara Sälskär.
Vi pattade dit igår med ett par bekanta för utflykt och bad.
Väl där hade vi sånt flax att min chef som har nycklarna till fyren, då en släkting till honom har varit fyrvaktare där, var på plats. Det var rackarns jobbigt att gå upp i fyren, som dessvärre saknade hiss, men utsikten var formidabel.

Vi såg även spår av en skogshuggare med känsla för form.

Sen spelade vi Cannonball-spelet, fuskade nåt helt kopiöst och drack öl.

6 kommentarer:

Fixarerik sa...

Fyrar är trevligt.
Sällskapsspel är jävulens påfund.

Lester Boré sa...

Spel och lekar kan vara ett aber.
Särskilt genant blir det när man som jag bara är bekant med leken "Sanning eller konsekvens"
Jag minns med bottenlös olust när jag befalldes ansvara för fältunderhållningen under min rekryt...
-Att jag mellan de tunga kroppsslagen sökte nåd genom att kvidande föreslå klädpoker, förde mig inte på något sätt närmare titeln som plutonens informella ledare och förebild.

Båthuset blir fint.

Stellan sa...

Vilket jobbigt minne, Lester.

Danne sa...

Den där omskärelsen ser ut som ett stressjobb, resterna av förhuden behöver en rejäl omgång spensalva.

Gunnar sa...

Fixarerik - Det kan ligga något i det, då det är jag som gjort spelet i fråga.

Dasen sa...

Är det inte en sexitalists testamente som ligger där på bordet? Ser ut som en veritabel Kåsta Cannonballers TT nostalgiafton.