söndag 28 september 2014

Inga överraskningar här inte

Idag började vi tömma Wiking XI.
Hon bjöd väl inte direkt på några större överraskningar nånstans, utan verkar vara precis lika slut var man än tittar.
Det är nog dessutom så att hela fartyget måste bordläggas om, är jag rädd, det kan ju säkert ta en stund.

Jag måste väl erkänna att jag börjar undra vad fan jag har gett mig in på.

Men förresten, jävlar vilket bra Speedway-Gp det var igår! Då satt det fint med ett par Stallhagen-hylsor i soffan!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vart börjar du?

//Philip

Stellan sa...

Med en Valium stor som en tvål...

Anonym sa...

Det är inget stolpiller va? Hängt med sjöbjörnarna på västkusten i veckan men ingen motor! Dock tyckte dom att din båt va kass men mustaschen klädde dig...

//Philip

Stellan sa...

Sjöbjörnarna? Jo, dom har jag mött, och blivit ivägkörd från ankringasplats av... Vad var det som var så kass med min båt då?
Får jag fråga varför du delgav mig denna information? Vad kan det leda till för positivt?

Nu blev jag ännu mer sugen på att raka av mustaschen.

Anonym sa...

Dom e mest bekväma och åker plastbåt... Mildrid (om ja stavar rätt) gilla dom men den stora tyckte dom man kunde elda upp, de var väl de att mycke gammalt går till skrot ja ville ha fram.. Inget illa menat!

//Philip

Togga T sa...

Bra, då får du ju nytta av ringvalsen igen....

Micke_kummelnäs sa...

Sådär ja. Dom där bilderna fick mig att känna mig som hemma. Samma härliga kex-rost och röta som i min skorv.

Dom har inte sparat på dimensionerna nånstans. Saftiga spant. Ser spontant ut som min ringvals inte räcker till för den dimensionen.

Se allt som en lång rad av deletapper och delmål. Och betänk att resan till färdigställning är den egentliga huvudsaken. För när du väl är i hamn med ett projekt så vill du hitta ett nytt för att fylla tomrummet. Så njut i stunden av att du har massor med mysiga moment att brottas med nu. =)

Didde sa...

Jag som just klagar över att det är jobbit att måla 2 vindskivor....

Stellan sa...

Kummelnäs, Jo, hon var säkert rätt stadig en gång i tiden.

Didde, måla vindskivor är jobbigt!

Kotten sa...

Man får lätt uppfattningen att du kommer / hamnar att byta ut allt. Är det då inte lättare att bygga helt nytt från grunden. Du kan ju återanvända lite beslag och sånt, efter att du i vanlig ordning tokputsat på dom.