lördag 27 september 2014

Nytt försök

videoJag dömde ju ut min egenkonstruerade kyllimpa som skit här i våras.
Motorn gick ju som en säck oslipade skridskor på tomgång, och min vana trogen så utgick jag ifrån att det måste vara något avancerat fel.

I just detta fall fick jag ju för mig att bränslet föll ut som kondens i insuget, och att min teori om minskad förvärmning var kass.
Följdaktligen så slet jag av insuget och monterade orginalet.

Efter sjösättning visade det sig att blandningasnålen gått av, och därav den ryska gången...

Nu ville jag testa min egna limpa igen, innan jag tar upp båten, eftersom jag kan bygga en mycket smalare motorlåda med den, än med orginalet.

Provstarten gick över förväntan och tomgången är mycket lugnare än med orginallimpan. Dessvärre blåste det lite väl mycket idag, så det gick bara att testa lite i vattengaraget, men det verkar lovande.

3 kommentarer:

Stellan sa...

Det skulle ha varit en film på min silkeslena tomgång med, men det blev nåt skit med det...

Magnus W sa...

Mycket prydligt.

Och även om limpan inte skulle fungera är den så vacker att den förtjänar att något annat byggs kring den.

Själv tillbringade jag den större delen av gårdagen med att städa motorutrymme. Med tanke på hur stor andel av en normal motorbåts värde som sitter i maskin kan jag inte begripa varför så många båtägare verkar behandla motorutrymmet med samma känsla som insidan av toatanken.

Stellan sa...

Magnus W, du köpte dig alltså en sån dära Storö?
Var du smart och köpte en dyr, eller dum som jag och köpte en slut?