lördag 20 september 2014

Triumf! Storslagen jävla triumf!!!

Okej, mitt solohojsåkande gick väl så där. Första heatet fegade jag(kom trea), andra heatet spökade Wal Phillips hejdlöst och Weslaken bara sköt ur röret(kom trea), tredje heatet körde jag förgasare, tog starten men blev stekt av en tidigare finsk mästare i Speedway, och kom tvåa. Var ändå ganska nöjd då jag höll stumt nästan hela varvet, och hade bra häng på den gamla mästaren.

Jonnys soloåkande gick ännu sämre då hans Panhead tappat kompet någonstans på vägen ut till tejpen...

Men Drontåkandet gick gloriöst. Vi tog varje start och höll ledningen till mål. Följdaktligen vann vi alla heat, och för den som undrar så var det tio sidovagnar med.

Utöver våra fina pokaler, så fick vi det vackra handgjorda priset för "Best Attitude". Att få bästa attityden i Finland, det känns stort det. Detta är attitydens hemland!

Ett stort tack till Björn L, som servade dom sargade motormännens maskiner mellan heaten. En sann klippa!

4 kommentarer:

Björn sa...

Och Acke tyckte att det var dags att pensionera Dronten, tänk så fel man kan ha...

Fredde sa...

Snyggt jobbat gubbar,guldstjärna till Jonny som hoppade i holken!

Mikael Svartsjö sa...

Björn L kan väl fixa allt med tuggummi och gängtejp, jag har lärt han allt jag kan!

fd Kollegan Björn sa...

När man råkar få ögonen på Dronten, så är väl inte "Vinnarhoj" det första ordet man kommer att tänka på!
Men det är han...
Jag gratulerar till framgången!