söndag 21 september 2014

Tufft

Det vart trångt in i första böj vid ett tillfälle i helgen.
Björn som såg spektaklet trodde att jag skulle gå omkull, men jag som körde märkte inte ens att någon var och trasslade med sitt framhjul i min koppling.

Men nu ser jag ju att min tidigare så fina tryckplatta är sargad av gummignid och att en justerskruv har fått smaka fälgbana.

Den andra föraren gick dessvärre ut i planket, men eftersom han var en hård finnländare så gick det nog bra. Jag vet att han var och röntgade sig under eftermiddagen.

5 kommentarer:

grogg sa...

Körde ni 1000m bana med vanliga speedwaycyklar eller var det en kortare oval?

Stellan sa...

Nä, det var en bana på 380meter. Den var dock väldigt mjuk, nästan som en sandbana.

Fixarerik sa...

Skönt att du slapp planket.

Anonym sa...

Om man inte märker att en annan förare svarvar sin fälg i ens koppling, då är man i alla fall koncentrerad på sin uppgift.
Eller kanske hornen hade växt ut lite grann, kanske t.o.m. genom hjälmen? Då märker man inte ens av jordens undergång.

Mvh Skogåsbon

Stellan sa...

Du har så rätt, Skogåsbon. Det fanns inte utrymme att fokusera på något annat än att försöka komma ikapp han som låg framför.
Något som jag dessvärre misslyckades med;-)