torsdag 25 september 2014

Uppe

Nu är båten på plats utanför mitt hemman.
Eftersom jag anlitade Kranis, så gick ju allting givetvis som en dans.
Båten såg rätt stor ut där den stod på lastbilen.

En detalj i sammanhanget var att en stressad brud som inte hade psyke nog att ligga i åttio blås bakom lastbilen i längre än tio sekunder, var väldigt nära att köra ihäl sig själv och en mötande bil. Men det var det nog värt, Åland är ju så stort så det finns gott om tid att tjäna på att köra om...
Säkert fem minuter om man ligger på ordentligt.

8 kommentarer:

Magnus W sa...

Fint.
Men ta det piano nu – jag har en 24-fots plasthink utanför fönster som stressar mig lite lagom när det gäller arbetsinsats och självpåtagna krav på smarta och givetvis snudd på livsviktiga modifieringar. Att som du själv sa sikta på bra bruksskick låter bra och så, däremot gissar jag att du måste bromsa jävligt hårt mentalt för att inte skena rakt in i renoveringsväggen. Visserligen blir Pfizer glada om så sker men knappast någon annan.

Fixarerik sa...

Skönt som satan att det gick smidigt.
Är planen en "rullande" renovering eller ligger hon uppe tills nyskick är uppnått ?

Anonym sa...

Härligt att det gick bra.
Vet i fan varför, men man kände sig lite nervös fast man inte är ägare till båten.
Mest kanske för att det är en förbannat snygg båt, och att man fått en inblick i hur mycket jobb det ligger bakom.

Mvh Skogåsbon

82x112 sa...

Det är fan lustigt det där hur mycket större båtar blir så fort dom kommer upp på land.

Stellan sa...

Magnus W, alla vet hur mycket jobb det är med plastbåt, det är därför man undviker dom. Man vill inte jobba ihjäl sig i rubbingträsket med en lammullshätta som enda vän.

Skogåsbon, det är nog Mildrid du menar, som det ligger mycket jobb bakom? Wiking XI har ju inte fått min kärlek ännu.

Anonym sa...

Jaha ja, lyftet var det inga problem med, fast det var ju tur att han har så många framhjul på lastbilen med det överhänget.
Måste ha varit väldans "lättsvängt".

Träffade en Ålänning som gjort din resa fast tvärtom igår, kompis till dig Jonas Palmqvist, trevlig kis som installerade en luftvärmepump hos oss.

Ha de / C-G

Raichen sa...

Mäktigt! Har det löst sig med båttält för dig? Brukar ha dig i åtanke när jag inventerar blocket för fynd.

Stellan sa...

C-G, se där ja, en tidigare kollega.

Raichen, jo, jag har tjackat ett tält, men tack iaf.