fredag 31 oktober 2014

Fredag...

Arbetsveckan avslutades med ett redigt totalstopp, svett, bajs och elände.

Jag brassade K60 som aldrig förr tills verkmästare Kent kom och sparkade upp ett brunnslock på parkeringen och konstaterade att jag kunde packa ihop och fara hem till aluminiumhylsorna. Det var stopp hela vägen ut i gatan...

Väl hemma så var det Haloweensminkning i form av infekterade sår som stod på agendan.

Imorgon blir det fisketävling, som jag och Björn L har för avsikt att dominera storstilat. Denna går av stapeln i Geta kommun, och Björn påstår att ostraffade Geta-glopar är lika vanliga som stötstänger på en sidventilare, så risken är enligt honom, stor att propellern blir stulen om man ankrar upp för länge.

12 kommentarer:

Lester Boré sa...

Bra smink.
Hänga med tjyvar är iofs lite utanför min vanesfär men vid tanken på det så pirrar det lite kring pelvis...

rocket goldstar sa...

Gillar ungarna flytten till Åland ? Jag tänker på polare osv.

Björn L sa...

Det gick väl så där med dominerandet kan man tycka....men vad fan,man blev ju lite småfull i alla fall...

S@m sa...

Satan!
När jag såg bilden så förfärades jag för vad tösabiten kunde ha råkat ut för. Det där ser inte bra ut tänkte jag...
Sen läste jag texten och insåg till min lättnad att det bara var båg!
Tänk vad det är lätt att narras med en gammal gubbe!

Björn sa...

Full på sjön, aja baja...
Eller gick ni på starkt först på banketten?

Björn L sa...

Givetvis drack vi först efter landstigning..

Stellan sa...

Rocket, jo dom trivs, och har polare, pojkvänner och sånt. Så allt är prima.
s@m, visst fick hon till det bra med lite färg och skithuspapper.
Björn L, snacka inte skit nu. Du drack från den första sekunden i båten. Jag var dock nykter chafför, trots att jag vet att 60% av alla som drunknar är nyktra.

Gunnar sa...

Det finns två typer av fortskaffningsmedel som kräver alkoholpåverkad förare av hävd.
Båt.
Snöskoter.
Varför det är så har jag aldrig förstått, men det kan vara en bidragande orsak till att jag valt att inte framföra någon av dessa farkoster själv. Jag tror mig nämligen vara en ganska usel förare på fyllan.

Josef sa...

Hoppas det är ungarna och inte frugan som skaffat pojkvän på ön?

Fredrik Lindgren sa...

Nå? Hur gick fisketävlingen? Dominerade ni?, har ni kvar proppellern?,funkade wobblersena som att dra en kvarter framför en alkis??

Stellan sa...

Gruva! Jag fick inte en enda fisk!
Min fru har dock ingen pojkvän som jag känner till.

Inte ens en sån här fisk? sa...

Fick ni inte ens en sån fisk?
Taskiga fiskar som inte nappar!

Mvh Skogåsbon