lördag 18 oktober 2014

Nueva Cigarrum.

Nu har jag och Björn haft en pratstund på karlars vis i det nya cigarrummet.
Detta cigarrum är inte lika varmt och ombonat som det jag hade i huset i Sverige, och det har varken rökbord eller chesterfieldfåtöljer, men det har både våt och torrparkering för båten, och det uppväger ju en hel del.

Det uppmärksamme betraktaren noterar med förtjusning att rummet har piffats till med såväl mahognyjolle som bomullsnät, på ett sätt som gör att självaste Ernst skulle vilja slå sig ner med grabbarna och avhandla ämnen som feminism, frekvensomvandlare, presskopplingar och religion.

Det som man inte ser på bilden, alldeles oavsett hur uppmärksam man är, är det faktum att Björn hade med sig ett exemplar av nya testamentet, som han läste ur. Om än aningen sparsamt, bör tilläggas.

6 kommentarer:

Kotten sa...

Aldrig försent att bygga in en myshörna med en kamin, i något hörn!?

Lester Boré sa...

Stellan.
Ord kan inte beskriva vidden av den längtan efter fysisk närvaro jag känner när jag läser din redogörelse för kvällen.
Och så NT som grädde på moset! - Brilliant.

Stellan sa...

Min dörr står alltid öppen för dig min vän.

Björn sa...

Är glansen i Björn L:s ögonen tårar över mysstunden eller har han blivit upplyst av den heliga anden?

Fixarerik sa...

Är det port mot havet ?
Antar att det kan blåsa snålt om öronen på båtbyggarn annars.

Andreas sa...

Tycker det vore en lysande ide med ett uppvärmt glasrum i båthuset. Givetvis med kyl och cigarrförvaring