tisdag 16 december 2014

Det tar emot

Lite jobbigt är det att borra en massa hål i det här fördäcket. Och lite jobbigt är det att grabbräcket kommer att dölja min fina inpassning av däcksribben mot skarndäcken.

Men, va fan. Det ska ju vara grabbräcken på en sån här båt, dessutom är det ju bra med fotstöd när ungar och fru halkar omkring på ett halt däck med morgondagg på.

Vad som inte är så jobbigt är att jag står i ett båthus och jobbar, istället för i ett fuktigt tält.

Detta båthus speglar på ett fantastiskt sätt hur livskvaliteten är på Åland!

5 kommentarer:

martin sa...

Äntligen en riktig maskin! blev du så inspirerad?

Stellan sa...

Nja, den där köpte jag när jag skulle bygga huset.

Anonym sa...

Grabbräcke??

Sa du inte fru och barn, vart ska dom ta stöd då ifall det bara är för grabbar??

Nu får disponenten förklara sig i detta jämställdhetens Svedala.

Bara säger, passa dig för FI, dom kanske kommer över med Ålandsbåten och går till rätta med herrn!!

Varnar / C-G

Anonym sa...

"lite jobbigt är det att grabbräcket kommer att dölja min fina inpassning av däcksribben mot skarndäcken."

Du vet ju själv att det är riktigt även om det inte syns.
Lite som skillnaden mellan att gå i nerskitna eller rena kallingar under blåbyxorna. Det syns inte, men det känns

Stellan sa...

Grabba tag i räcke, tror jag att det är förkortning på.
Anonym, jo visst är det skönt att veta att det är prydligt även där det inte syns. Men nu ser ju inte brudarna hur händig jag är.