torsdag 18 december 2014

Tuss

Jag borrade in ett avstick i det här röret idag.
För att inte fylla röret med spån, så tryckte jag ner en tuss som jag fäst i en svetstråd, så att man kunde dra upp den enkelt, när man var klar. Det tråkiga var att när jag gick igenom med hålsågen, så lindade jag upp svetstråden på den cirka tio varv.

Det tog en stund att meka bort fiaskot, och jag var så jävla sne, att jag inte tog någon bild på svetstrådsnystanet.

Hålsåg i stålrör med handborrmaskin är ett riktigt skit förövrigt, men när inte grossisterna tycker att svets t-rör är nåt man behöver ha på hyllan, så har man ju inget val.

Men presskopplingar och plastslangar har dom i alla dess former...

4 kommentarer:

Fixarerik sa...

Funkar om man smörjer duktigt och ställer maskinen på moment istället för borr, annars blir handleden ledsen när det hugger.

Detta om detta.

Stellan sa...

Jo, att det funkar vet jag, eftersom det blir hål tillslut.
Men det suger ju stenhårt i rundrör, när man inte kan sätta upp röret i pelarborrmaskinen.

martin sa...

Sätt upp pelarborren i röret då? Tillbakakaka!

Gunnar sa...

Rasist.






(Detta påstår jag eftersom robotar inte får delta i debatten.)