Norrtälje gjorde en minsann inte besviken i år heller.
Jag har skådat hantverk så vackert att man får gåshud.
Den finska mopeden på bilderna hade större delen av detaljerna gjutna i brons, logga och gjutnummer fanns även med. Motorns bottendel förefaller även den vara nygjuten, men det vet jag inte säkert. Nån som vet var överdelen kan ha levt sitt liv förut?
En himla lyckad dag, och balsam för själen.
Stort tack till alla i Twin Club, som orkar genomföra detta arrangemang år ut och år in.
Norrtälje är den utställning i norden som räknas, allt annat är utfyllnad i väntan på nästa år i parken.
Det var inte utan att man blev lite sugen på att bygga nåt nytt, men under den njutbara färden på Sluggern genom Roslagen så slog det mig en sak:
När jag bygger hojar, så drömmer jag ju om att köra dom, det är liksom det primära njutningsmedlet.
Men när jag har Sluggern och Esox, så vet jag inte riktigt vad jag hellre skulle vilja köra än just dom två.
En gammal grej som poffar och smäller, och en ny grej som bär iväg och följer vägen dit tanken önskar.
Möjligen skulle en orginal Storsida kunna komplettera vagnsparken, men såna bygger man ju inte, för det har ju H-D redan gjort för jättelänge sedan.