måndag 26 januari 2015

Fjäll-ebola

Det här snacket om att det är så härligt och stärkande i fjällen, kan jag dementera en gång för alla.

Idag var jag till och med tvungen att uppsöka läkare, för att jag blivit så krank av att vara på fjällsemester.

Jaha, bakfylla tänker ni givetvis direkt, men så var det inte.
Jag har troligen fått i mig någon form av elak Twar-bakterie.
Det kan tänkas att då samtliga medresenärer upptäckte att enstjärnig Jalloviina var betydligt mer välsmakande än deras dyra Whiskey, så har dom väl varit och halsat ur pavan och spridit bakterier.

Denna tes stärks dessutom av det faktum jag märkte att Jallon var slut redan på fredagen, när jag skulle släcka min törst efter idrottspasset.

Jag tror att det var gourmanden Wee-man, som snodde dom sista dropparna finsk energidryck.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte den enstjärniga Jalloviinan bakteriedödande??
Jag som i mina fördommar, trodde att alla finska rusdrycker var bakteriedödande.
Jag bör alltså omvärdera min uppfattning om finska kvalitetsdrycker nu?

Undrar Skogåsbon

Stellan sa...

Det kan vara så att jag blev smittad då jag desperat sög på flaskan för att få ur den sista droppen. Nu hade ju dessvärre Wee-man redan fått i sig den, så jag blev ju aldrig neutraliserad...

Anonym sa...

Hårt arbete skapar välmående och rikedom, lättja och supande göder sjukdomar och psykiskt förfall.

Hoppas ni hann med lite skoter oxå för det är snart slut på "fri" åkning i detta land, endast ledåkning medelst körkort är på tapeten.

/Johnny Boy

grogg sa...

-"Don't eat that yellow snow". Citat Frank Zappa

För övrigt verkar en pava Ädelbrännvin för en vecka i fjällen vara en aaning i minsta laget

Acke sa...

Där ser Du spritens fördärv. Först lockar Du Dina svag-karaktärade kamrater att stjäla och sedan drar Du på Dig ebola i Din egen okontrollerade törst.
Tacka vet jag silverte. Det får man ha ifred.

Stellan sa...

Grogg, jag erkänner en viss felbedömning, men det var ju bara tre kvällar.

Acke, jag vet. Jag kan inte försvara mig på annat sätt än att erkänna att jag är en oförbätterlig syndare som har mina laster.
Hade ni kul på mässan?

Dasen sa...

Jag stodd länge vid ISR montern och beundrade stånka-racern som du snidade ihop ram och boxsvingen till. Riktigt frän blir den. Beundrade även Acke på lite avstånd :-)

Acke sa...

Jo mässan var kul. Det bästa är tycker jag att träffa alla människor, både gamla polare och kunder och såna som bara är intresserade. Alla likartade plastskal har väl däremot ett begränsat underhållningsvärde.
Tyckte dock att KTM:s elhojar verkade bra. Trots att Mats Larsson(Öhlins) påstår att man blir steril av elhojar.
Allra roligast var att Ola fick årets Stanley