fredag 9 januari 2015

Gammal bild från Bike

Fick den här bilden skickad till mig av Magnus W, igår.
Den visar på ett fint sätt, då jag gör något som ligger över min kompetens.
Jag är ju på tok för gammal för att osta.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Utan kruka dessutom!!

//Philip

pappakeno sa...

Hej!
Måste säga att jag gillar ansiktsuttrycket!! En blandning av fasa, galenskap och stridsansikte! Men det ser ju ut som att du behärskar lite bakhjulsåka alldeles perfekt! Själv är jag alldeles för tjock för att en tvåhjuling ska kunna framföra mig på det viset, så jag brukar hävda att det är trams med bakhjulsåka, men jag gråter lite inombords... ;]

Anonym sa...

Bra höjd, kan tänka att bottenlänken fick smak av blod vid framhjulets återinträde/kontakt med jorden.

/Johnny Boy

Drusse sa...

Åh så vackert! På samma vägsträcka fast åt andra hållet så svajade väl du ner i diket och var tvungen att bryskrikta framgaffeln med värmepang om mitt minne sviker mig?

Lester Boré sa...

Stellan.
Snitsigt! - Men precis som pappakeno så är jag tyvärr för tjock för att ungdomma mig på det där viset. Dessutom är jag för feg... Den inneboende gråten är också nåt vi delar.
Platsen tar mig dock tillbaks till en tid då en av norra Europas mest påkostade bilar skulle bogseras igång och där Josef omsorgsfullt överlämnande bogseringsuppdraget till dig.
En av mina absolut roligaste bakfyllor!
På vägen hem bjöd Gunnar på cigarr och informativa skrönor om livet som laglös tävlingsförare.
Härliga tider!

zubbe sa...

Fördelen med att inte ha nån kompetens är väl att man inte kan hållas ansvarig om det barkar åt skogen, eller?
Det är den devisen jag lever efter i alla fall. :)

Togga T sa...

Stämmer zubbe. Jag har hamnat I en kompetenssituation på mitt jobb och det är ett helvete att få bort den stämpeln. Folk förlitar sig på mig nu....

Sura sa...

Så det var därför som pipan hade den dragningen, på min Raketare så tog pipan i backen vid avancerad slangning, och det blev ett snabbt filbyte.....

Fixarerik sa...

Hahaha...Fantastiskt!
Jag lyfter på hatten och bugar.

Förtydliga gärna "bryskrikta med värmepang".
Oerhört underhållande och uppiggande.

A.Mansén sa...

Är det t.o.m omtag på gashantaget på G ?

Björn L sa...

Oerhört omogen körstil!

Acke sa...

Vi hade vår kära revisor Maggan här idag för att kontrollera vår inventering. Nu är det så att hon har av den anledningen ett akut behov av ett paket av dom där tvålstora Valium-tabletterna som Du brukar ta. Var får man tag i såna?

Stellan sa...

Alltså, jag kan ju inte slanga, däremot så händer det att jag har mera stake än självinsikt. Givetvis så slutade ostningen med ett redigt nedslag. Det är inget omtag på rullen, utan en avbackning på effekten, då denna Sachs-rova är synnerligen stygg en bit upp i registret.

Bryskriktning med värmepang sker med gassvets. Jag hade varit och handlat en pizzjävel, och nöp lite framhejdare i backen. Dessvärre hade ena framhjulsmuttern gängat upp sig, så hjulet hoppade ur bottenlänken på ena sidan, och jag for ut i skogen. Men eftersom det ena gaffelbenet hade lämnat hjulet, så behövde jag bara rikta det andra.

Lester, jo, det var en fin bakfylla, då vi skulle starta Täppens pundarGolf(med jävla bra värme). Minns att grannarna konstaterade: "Det kommer att bli tråkigare här när Stellan flyttat".

Acke, man kokar egna! Tri, bakpulver och polyester. Snåla inte med tri! Jag kan tänka mig att stackars Maggan inte har det så lätt att somna i kväll...

Mats sa...

Stellan, Hur gick det med Pizzan?

Lester Boré sa...

Acke.
Spontant så tror jag att många här i fikarummet avundas Maggan. - Trots behovet av orosdämpande psykofarmaka.
Att få kontrollera inventeringen hos er känns i alla fall som nåt spännande... :)

Stellan.
Jag hade glömt att den hade "jävligt bra värme!"
Vansinnigt roligt...
Nu jävlar är det fredag! :)

Dasen sa...

Klicka på Dasen för ett skönt litet ljudklipp från 2001-års "Väskryck & TT Träff" i Kårsta när du på samma maskin dopad med lustgas får kopplngen att krokna.
Minns inte om du eller Lissma-Kicken var först efter de 40,2 metrarna.
Jävla kul tillställning.
14 år sedan nu.
Jösses.

Dasen sa...

Å en slangåkarbild till

Stellan sa...

Mats, den blev kall.
Dasen, den där kopplingen var faktiskt inget vidare... Man fick egentligen inte skjuta gas förrens det var urvarvat på fyran, då slirade den i några sekunder innan den brann ihop. Fan va kul det var på den tiden!
Mats stod och fyllde tuberna före rejs, och jag låtsasrökte...

rocket goldstar sa...

Fixarerik: Det var en fin bit och stökig video, träbocken kanske borde skaffa en BSA igen.

Kotten sa...

Men sen blev ni "vuxna". Jo-o moppetiden kommer även jag ihåg.

Magnus W sa...

Ja, vilken dag det var. Jag vet inte varför vi hamnade i skjulet, eller om det var ett utedass (kanske både och?), där raketaren stod men jag minns att jag blev hänförd av patinan och lustgasanpassningen. Din övertalningströskel från att vinterväcka den till att tokstila var också föredömligt låg.
Sedan tycker jag inte att du behöver skämmas över din bakhjulsteknik, du har nog charmat ett och annat litet kjoltyg utanför ungdomsgården i dina dar.
Den där paljettkepsen är däremot något man kan diskutera. Den ser ut som något en färgblind amerikansk lilahårig kärring på 120+ köpt på Buttericks. Fast inte på skämt.

Stellan sa...

Va faan? Paljettkepsen var skitdyr när jag tjackade den i boutiq på söder. Den imponerade stort på Östermalmstanterna när jag i egenskap av kråsig vvs-montör ringde på dörren.
Buttericks?? Pfft!

82x112 sa...

Kanske är det bara för att du ännu inte skaffat monokel som manövern ser lite svajig ut? Inte lätt att köra oavsett antal hjul om man inte ser ordentligt tänker jag.

Comp-mannen sa...

Vackert! Nu blev 42-plussaren nostalgisk. Mopedtidens betydelse för en ung mans framtidsutsikter som en väl integrerad medborgare kan ju inte nog unterstrykas. Vad vore man utan alla långa dagliga och nattliga mek-sessioner där Sachs-motorn plockades isär 10-15 gånger på raken till antalet och typen av fjädrar i kopplingen var optimal och alla brickor satt på rätt ställen. Sprängskissen har etsat sig fast i sinnet så att knappt en Altzeimer kan radera den. Sachs skulle aldig ha övergett den två-växlade lådan. Inget gick ju upp emot att dra ifrån en trimmad 4-växlad borgar-Suzuki med en risig bonn-filad Compact. 57 km/h på ettan och hela 65 km/h på tvåan... En enda avbrottsfri lång acceleration och Suzzen lämnades i ett moln av blå rök...

Stellan sa...

Njaaa, Comp-mannen…
Jag instämmer i allt utom tväväxlat. Det måste ju vara många polletter om man ska kunna ha ett toppigt register med lite effekt.

Minns du förresten vilket äckligt ljud det var i en sån där Suzuki? Man hörde direkt när det kom ett sånt där plåtschabrak!

Comp-mannen sa...

Jo jag minns det mossiga Suzuki-ljudet. Ofta gick dom relativt fort när de var trimmade, men tycker aldrig att de hade det där ilskna, önskvärda 2-takts rivet som en toppad Sachs och andra kunde ha.

Näe, en moppe skulle inhandlas billigt, helst i en pappkartong och ramen över axeln....

Stellan sa...

Jo, dom gick hyfsat, fast med en lika spännande effektkurva som en 740.

Masen sa...

Vilket alternativ stämmer in på bilden
1. Framhjulet reser av kopplingssnärt.
2. Framhjulet reser av gaspådrag pga väl utförd slipning av utblås.
3. Framhjulet reser pga ett ryck i styret så styrkronan knakar?

Stellan sa...

Masen, alternativ 1, kopplingssnärt. Om man tar bort svänghjulet och åker med batteritändning istället, så svarar en sån där kruka så att det powerwheelar. Det hade salig Leffe gjort på sin 2000, skitfränt!

Masen sa...

Vill veta mer om batteritändning, detta ska googlas!