onsdag 21 januari 2015

Samma visa varje gång...

Jag sitter i puben på Wiking Amorella, på väg till Nueva Estockholmo.
Jag tjackade raskt ett stift, och tog plats längst in i puben, som var helt tom.
Som vanligt när jag reser själv, så fylls just borden i min närhet på av ett enormt sällskap som tjattrar högljutt och pimplar gintonic. Till slut så barikaderar dom även mitt bord, så jag får fly till andra ända av puben(som fortfarande är tom).

Sist jag åkte färja själv, så blev jag inbyggd innanför ett helt hyde med packade rödvinsrussin som luktade billig parfym och urin.
Jag måste ju vara en hjonmagnet av stora mått!

Jag vågar snart inte åka båt själv, det är ju som i Michael Jacksons "Thriller"...

7 kommentarer:

Mikael Svartsjö sa...

Just de ja, både Rålfen och bananbåten är ju på dock så kongoleserna tvingas åka "finbåt"

82x112 sa...

Du har väl helt enkelt ett vansinnigt sympatiskt och inbjudande yttre?

Kotten sa...

Prova med att se full och arg ut. Vida gester och prata högt för dig själv.

Björn sa...

Med en sådan ståtlig tangorabatt är du ju högvilt för alla damer med ljuva minnen från 20-talet början;-)

Fixarerik sa...

Trevligt med lite sällskap .
Pissfläckar på gabardinbyxorna är ju ett måste, lika självklart som robinhoodfrisyr !

Försök inte stå emot, det är bara passa på att få en glimt av framtiden.

Dasen sa...

Det kan ta tid att åka färjan:
Läste just om en finska vars resa stockholm-åbo tog 54 timmar. Hon blev inte avsläppt av båten pga dåligt väder, vare sig i mariehamn eller åbo. Så hon fick åka en extra vända! Låter som en dålig ursäkt till maken för att hon fått ragg.

Anonym sa...

Kom på mig själv att tänka, att mig är det minsann ingen som sätter sig nära. Nästa tanke som slog mig var då att tillhör jag den andra urinluktande kategorien!?

Bäst att sluta sålänge man har en någorlunda sund bild av sig själv.

H. Mathias