fredag 16 januari 2015

Väntat besök

Det har ju inte funnits tid till att tillverka fina saker i båthuset den här veckan, då jag jobbat över på mejeriet och stekt 316 varje kväll.

Nu när jag äntligen fick ledigt, gick jag ner en sväng till min favoritbyggnad efter middagen och såg att havet har hälsat på.

Vid normalvatten så ligger ytan åttio centimeter under golvet, men nu ligger den precis under plankorna.

Dessvärre är jag för trött för att kolla på mina bandade avsnitt av Kär och galen med Lotta Engberg, så jag tror jag går och dunar efter den här ölen.

3 kommentarer:

A.Mansén sa...

Har du "Lödder" på VHS kan jag tänka mig att hasta över vid tillfälle.

Anonym sa...

Du skulle alltså ha grävt ur lite djupare vid bygget så hade havet hamnat lägre såklart...//Chrille

fd Kollegan Björn sa...

Vavaddejasaaa!! Men du hade ju varit duktig och lyft upp grejerna...