måndag 2 februari 2015

Frisk!

Som genom ett mirakel har jag tillfrisknat efter att ha legat i sängen med liemannen vid min sida i flera dar.
Min familj var givetvis oerhört orolig under denna tid, då dom var av den fasta övertygelsen att jag skulle vika hädan.

Nu ligger jag efter både på hobbyfronten och arbetsfronten, även om den förstnämnda har fått ta den största smällen.

Nu har oljan kommit på motorlådan och sittbrunnens garnering, och i och med det så skulle allt träarbete för i år vara avklarat. Men det är en detalj som stört mig med inredningen, så jag var tvungen att ta tag i det.
Nu har jag lagt en hel kväll på att tillverka två lister, som ingen jävel kommer att lägga märke till. Utom jag, och jag kommer att gilla dom.

23 kommentarer:

Kotten sa...

Snyggt. Du borde passa på att snickra ihop en mahognykista tills nästa gång du får Ebola, för säkerhets skull.

Anonym sa...

Jäklar så vackert . Kör du bara olja på interiören eller blir det lack med? Sextanten är på väg.. När som helst.
// Johan

Anonym sa...

Oooohh, så vackert. Skönt att det visas livstecken igen, för jag var på väg att skicka dit veterinären med hästsprutan.

Mvh Skogåsbon

Björn sa...

Sätta upp lister som ingen ser?
Själv är jag av den sorten att de sista listerna aldrig kommer upp...

Stellan sa...

Jo, en kista var en bra idé! Så himla lång tid har man ju inte kvar, även om man slipper ebola.

Inredningen ska även den lackas sina nio varv.

Anonym sa...

Inga mer träbåtsarbeten i år???
Ha ha vem försöker du lura?

/Johnny Boy

Anonym sa...

Håller med Johnny, eller har du gjort ved av Viking??

Funderar / C-G

Anonym sa...

När ska du skaffa Instagram? Både Lester och FixarErik förgyller oss med detta. Senast igår kunde man avnjuta FixarEriki fullt breställ på nått hemmabyggt åbäke.

/Micke-gbg

Stellan sa...

Nja, med träarbeten (inte träbåtsarbeten)menade jag allt som skulle tillverkas i trä till Mildrid inför den här säsongen...
Sen ska det väl byggas verkstad, och den lär väl bli i trä...

Instagram? Vad blir bättre om jag skaffar det?
Kommer jag också sladda med ett hembyggt härke då? Blir jag snygg som Lester? Eller blir det bara finare bilder och roligare text än på en blogg?

Preben sa...

Jag kollade lite på instagram, och det är ju bara bilder med knappt nån text alls.

Johnny sa...

Apropå Instagram vs Blogg så utesluter det ena inte det andra. Instagram, eller IG som det också benämns är smidigt som tusan och precis som Preben skrev, bilder med väldigt lite text ;-)
Mvh
Blästrarn

Stellan sa...

Blästrarjohnny, jo man kan väl ha blogg, fb och ig, men jag förstår inte vitsen?
Det händer ju inte tillräckligt mycket spännande grejer i mitt liv för att fylla upp bloggen, så jag vet inte vad jag skulle lägga upp på ig.
Samma bilder verkar ju lite meningslöst...

Anonym sa...

Personligen så gillar jag texten/texterna som skrivs här, har folk börjat bli så slöa, att man tycker det är jobbigt att läsa texter? What's the Point?

Mvh Skogåsbon

fd Kollegan Björn sa...

Öhh, du Stellan, det måste ju vara lister runt motorluckan. Annars kommer stiften att ramla i durk!

Stellan sa...

Fd, kollegan Björn, inte ställer man stiften på varma luckan! Men det kanske ska vara lister ändå, till sjökorten... Tack för påminnelsen!

Preben sa...

De som bara vill glo på bilder är väl samma personer som har ljudböcker i mobilen, eller är jag lite bakåtsträvare nu?

Lester Boré sa...

Stellan.
Skit i instagram. - Du har väl att göra ändå?
Om jag fick bestämma skulle du hellre få skicka upp blogginlägg oftare, inte bara när du bajsar...

Btw.
Jag läste att "våldtäktssvenskarna" hade begärt tolk vid förhandlingarna i Finland. - Man får anta att det skulle tolkas från finska till svenska, vad tror du?

Josef sa...

En fråga som spontant dyker upp är såklart om du använt all din list? Eller skall man bara lägga locket på...

Stellan sa...

Lester, jag läste idag en ledare skriven av en kvinna som tyckte att det var onödigt att gå ut med att dom var bördiga från Somalia. Det viktiga var att det var män som förgrep sig på kvinnor i 89% av alla fall av sexuellt våld.

Hur vet man det? Ett kön går ju inte att se på en person, det har ju inget med kroppen att göra.
Man måste alltså ha förhört alla förövare, för att ta reda på vilket kön dom anser sig ha...

Det verkar läggas för lite pengar på genuspedagogik.

Anonym sa...

Ja vad skall man säga.
Det gäller att ta vara på chansen till ett bra liv i frihet när man flytt från krig och elände....

/Johnny Boy

Lester Boré sa...

Stellan.
Jag kan i och för sig hålla med kvinnan om att det är helt överflödigt att tala om varifrån förövarna kommer, anledningen till varför vi tycker det skiljer sig sannolikt åt en del.
Hur vet du att det var en kvinna förresten?
Jag hoppas att du frågat och inte dragit slutsatsen baserat på namnet.

Som en parentes bör tilläggas att i samtliga domar så borde det framgå vilket kön offret uppfattar att det har/tro sig ha.
Jag tror inte att så är fallet. - Polis och åklagare har sannolikt negligerat genusperspektivet i dessa utredningar och därmed brustit i det deras uppdrag egentligen innebär.

Min besvikelse känner inga gränser. Jag skiter väl i lag och ordning, det viktiga är ju att alla kan njuta av friheten att själva bestämma om dom är man, kvinna, häst, legobit eller en kopp kaffe.

Jaja, Jag vet att det är skillnad på kön genus! - Kön är ett faktum medan genus är trams.

Stellan sa...

Trams? Gud vad du är mossig och inskränkt!

Fixarerik sa...

Stellan, jag tror Lester har en poäng som vanligt.
Blog=bajsa länge.
Insta=bajsa kort.