onsdag 18 februari 2015

Fullt

Åhh... Man skulle haft en rymlig Cheva Van med kaptenstolar och mugghållare av billigt trä.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Och med en käck bakrutedekal....

Preben sa...

Jag har en, mes stege och reservhjul på bakdörrarna, jävligt mysiga bilar, även om kvalitén väl inte är riktigt i topp.

Preben sa...

MED stege ska där ju stå, en Cheva van är inget mesigt.

Masen sa...

En Cheva Van levererade jag frukt i när det begav sig, som vilken tv-fotölj som helst.
En viktig dröm i vinterväglag också, eller inte.

Masen sa...

Var väl även en sådan som brandmästare Greger åkte i och bak hade kan tavlor med Cocker Spaniel-valpar som grät.

Fixarerik sa...

Jag hade jugoslaviska ambasadens cheva van med röd plysch i golv,väggar och tak.
Det var ju förträffligt, som minst 2lit milen.

Preben sa...

Ja, de är ju rätt törstiga, och inte blir det bättre om det är en hi-top.

Stellan sa...

Ha ha! Gråtande Cocker spaniel-valpar! Skitkul!

BITTERPITTEN sa...

chevorna brukade ha en motivlackad örn på huven också.
Farsan hade en sån som jag hade en mardrömsresa med i stockholms P-hus en gång. efter det uppskattade jag svängradien på min gamla Caravelle mycket.

Stellan sa...

Preben, med en sån bil är du väl alltid lycklig?
Så jävla schyssta bilar!

Anonym sa...

Stellan, nytt land = anpassa dig.
I Finland är "Hög-arsle" kutym i arbetarkretsar.
Har sett på TV att Ford Capri också är populär där....

/Johnny Boy

Preben sa...

Näääh jag är inte alltid lycklig, chevan köptes som födelsedagspresent till mig själv, i försöket att uppnå lycka, det funkade sådär, jag är fortfarande lite småbitter på allt och alla, och även lite äldre. Undrar om min HPD kommer att göra mig lycklig.

Frun sa...

Jag har hittat ett par Cheva van åt dig men då är du för snål ;)

Göran sa...

Montera in Ollestolen (kaptensstol) och en mugghållare i japanen så är du kung på Åland.

Gunnar sa...

Är man outsider om man gillar Dodge? Vi hade Dodge-vanar på saneringsfirman, de höll ihop fasen så mycket bättre än chefens GMC Vandura med jättestora fönster överallt. Minns när jag skulle köra hem GMC:n från gummiverkstan när den hade fått sommarhjul. Ena framhjulet trillade av, alla hjulbultar var knäckta.
Dodgarna gick med spolutrustning och ständigt överlass på minst ett ton (maxvikt var uppnådd med tom vattentank, men vem fan ville stå och fylla en kubikmeter vid brandpost på varje nytt spoljobb?), men det enda man behövde byta var bromsbelägg. Ofta.

Mats sa...

Vantiden funkade lite som nutidens Facebook.

Man träffade många människor, förvisso i form av reparatörer, reservdelsförsäljare och mackägare men fan vad likes man fick när man visade sig.

En resa till t.ex. Småland snirklade sig sinnrikt längs lokala bensinstationer.
En extra like för Van med stor tank kom med ett leende från mackföreståndaren.

Saknar Vanen men inte kontakten med ovanstående.

rocket goldstar sa...

Minns mycket väl när ägaren till målerifirman jag jobbade på gled in på bygget med sin nyinköpta svarta VAN, han talade om för mig att det tog två timmar att tvätta och skinna kärran. Året var 1989 och på radion strömmade det nyheter om Palmerättegången och eländet i Rumänien.
Själv körde jag gubbfin Volvo pv som jag hade hottat upp med rödmålade släta plåtisar och värdelösa lösa vita däcksidor på radialdäcken.
På tal om Vanar så tycker jag Gasoline Magazines projekt Van är förjäkla tuff, extra plus för färg och fälg val.