söndag 8 februari 2015

Puffran ur

Idag tog jag ur smällan ur Mildrid. Jävla lyxigt att ha lyftanordningar i taket måste jag säga.

Det bökiga var att får in den i bilen, för vidare transport till verkstan. Det är ju en hyfsad backe ner till båthuset. Jag gjorde några fruktlösa försök att få upp skiten på en pulka, men det blev ju bara skit det.

Sen fick Björn stå och frysa i 18 m/s nordlig och försöka hålla motorn på rätt köl, medans jag släpade den efter bilen. Förutom att repet gick av en gång, och att jag höll på att backa över både Björn och pickan, så gick det bra.

Idag var det årets vågrekord på Östersjön. Elva meter höga vågor skojar man inte bort! Fan, man skulle ju varit ute med Wiking XI och tränat inför ishavsexpeditionen...

4 kommentarer:

martin sa...

Bild nr 2 ger intrycket av att det är två tjackisar som försöker baxa upp gods från sitt senaste bryt på ett "smidigt" sätt.. :)

grogg sa...

Ska du trimma?

Stellan sa...

Nä, bara sötvattenkonvertera och modifiera lite.
Ingen vits att trimma med deplacementskrov, det bara gräver ner sig om man pattar på. Annars hade ju Albin varit kompressormatad för länge sedan...

Anonym sa...

Ja fy fan havets krafter ska man ha respekt för.
Inte många minuter kvar av livet om en trillar i den här årstiden.

/Johnny Boy
(Landkrabba)