Fredrik, tror du jag är en tunnis;-) martin, i ärlighetens namn så har Claus på Turbocenter mappat det, och jag har inte rört det sedan dess. Jag är livrädd för grejer som kan förintas med ett musklick...
En till fråga: Skruven med pungen, är det en mekanisk ventil till laddtrycksstyrning eller en elektronisk variant?
Förra frågan kanske jag ställde lite dumt, jag menade typ lirade det bra att koppla in allt och få alla saker att funka innan mappning eller var det en gruva?
Anledningen till att jag frågar är att min piggyback-variant bråkar som fan på min gamla Honda som jag byggt turbo på så jag ämnar nog byta till något fristående sen.
Pungskruven är en mekanisk ventil, som pyser av lite tryck, så att wastegaten inte öppnar lika tidigt. Det var en jävla fars att få allt att lira! Tändspolarna var jävligast. Det tog en månad att få igång skiten, trots att jag hade erfaret folk inkopplade på fallet. trigger till vev och kam fick svarvas av för att ge en tydligare signal, trots att den funkat ihop med Bmw:s prylar. Men det är tydligen vanligt med eftermarknads-sprut. När det väl var fixat, så mappade Claus det på en dag, och den går som en dröm överallt i registret. jag är sjukt impad av honom, det är bara tps-styrt.
Jag befarar hamna i samma träsk med triggers men det kan det kanske vara värt tror jag. Inte ens map-imput alltså, det var ovanligt. Så justeringen är ett vanligt pystrim eller en kula med fjäder som håller emot?
Nå, kan man lura över dig på nån bankörning till sommaren? Har i alla fall tre startklara duccar om du inte vill köra bumse. Fast det hade vart kul att se den några varv!
Martin, det är bara som en nålventil... Tror jag, jag har aldrig öppnat den. Jo, givetvis har det en MAP-sensor, men ingen luftmängdmätare. Jag rörde ihop det, bmw:s orginalsprut hade ingen MAP, det var så det var.
Hauge, Jag hoppas verkligen att jag tar mig tid till det! Provar gärna en Ducce efter att jag vurpat Sluggern. Hör av dig när det är dags!
Gunnar, han kan nog faktiskt ha sommardäck också, när jag tänker efter...
Nedan finner ni ett axplock av saligen insomnade SE-Service:s gamla arbetsplatsolyckor.
Inom en snar framtid kommer även "aldrig tidigare visat material" arbetsplats olyckor Finland läggas upp! Stay tuned for more rock`n roll. Som en teaser kan nämnas att Istos välbalsamerade hår kommer att figurera tämligen frekvent i detta exklusiva reportage!
Mark Van Der Kwak, provar Arbogan.
Bandsågar är farliga för barn.
Ringvalsen from hell bockar allt!
Stora slipmaskiner är starka!
Maskiner med stora drev är farliga.
Ska man ändå vara nykter kan man ju lika gärna jobba.
Sköna videoklipp finner du allra längst ner på sidan.
Jag har byggt fordon med varierande resultat hela livet från trampcykel till Hotrod. Jag har alltid haft en passion för motorsport men aldrig nån talang, har hållt på med några olika motorsporter men det har mest floppat. Vanlig idrott är töntigt och mest ett svepsjäl för killar med sviktande sexuell identitet att få duscha med andra svettiga killar. Att hålla på ett idrottslag måste vara en av de mest okonstruktiva företelser en människa kan ta sig för.
Frånsett moppen som skändades vid tretton års ålder så har jag byggt hojar sedan 2002 och karriären peakade (hitills) när jag trumfade tredjeplatsen 2006 med en vinst i hojbyggar Vm 2007.
Jag har en jävligt härlig och extremt förstående familj bestående av fru och två döttrar som tycker att det suger att jag bor i verkstan hela vintrarna.
Nu för tiden bor jag på Åland och jobbar som röris/svetsare. Innan flytten så drev jag företaget SE Service som byggde bilar, motorcyklar och allt möjligt.
Större delen av fritiden ägnas numera åt att pyssla om och renovera våra två Petterssonbåtar. Det är skitjobbigt.
11 kommentarer:
Kom att tänka på en sak, vad har du för insprutning på den där?
Link.
Gissar att den var skruvad till renrakad parfymerad pung idag??
Hur tycker du att det har fungerat att ställa in osv? Jag har eventuellt för avsikt att byta till det nästa vinter..
Fredrik, tror du jag är en tunnis;-)
martin, i ärlighetens namn så har Claus på Turbocenter mappat det, och jag har inte rört det sedan dess. Jag är livrädd för grejer som kan förintas med ett musklick...
En till fråga: Skruven med pungen, är det en mekanisk ventil till laddtrycksstyrning eller en elektronisk variant?
Förra frågan kanske jag ställde lite dumt, jag menade typ lirade det bra att koppla in allt och få alla saker att funka innan mappning eller var det en gruva?
Anledningen till att jag frågar är att min piggyback-variant bråkar som fan på min gamla Honda som jag byggt turbo på så jag ämnar nog byta till något fristående sen.
Pungskruven är en mekanisk ventil, som pyser av lite tryck, så att wastegaten inte öppnar lika tidigt.
Det var en jävla fars att få allt att lira! Tändspolarna var jävligast. Det tog en månad att få igång skiten, trots att jag hade erfaret folk inkopplade på fallet.
trigger till vev och kam fick svarvas av för att ge en tydligare signal, trots att den funkat ihop med Bmw:s prylar. Men det är tydligen vanligt med eftermarknads-sprut. När det väl var fixat, så mappade Claus det på en dag, och den går som en dröm överallt i registret.
jag är sjukt impad av honom, det är bara tps-styrt.
Jag befarar hamna i samma träsk med triggers men det kan det kanske vara värt tror jag. Inte ens map-imput alltså, det var ovanligt. Så justeringen är ett vanligt pystrim eller en kula med fjäder som håller emot?
Nå, kan man lura över dig på nån bankörning till sommaren?
Har i alla fall tre startklara duccar om du inte vill köra bumse. Fast det hade vart kul att se den några varv!
Är man inte lite blåst i huvudet om man kör fulldubbat året runt? Vad är poängen?
Martin, det är bara som en nålventil... Tror jag, jag har aldrig öppnat den. Jo, givetvis har det en MAP-sensor, men ingen luftmängdmätare. Jag rörde ihop det, bmw:s orginalsprut hade ingen MAP, det var så det var.
Hauge, Jag hoppas verkligen att jag tar mig tid till det!
Provar gärna en Ducce efter att jag vurpat Sluggern.
Hör av dig när det är dags!
Gunnar, han kan nog faktiskt ha sommardäck också, när jag tänker efter...
Skicka en kommentar