lördag 18 april 2015

Korvgubbe

Idag har jag arbetat lite ideellt, med att leka korvgubbe i Sjökvarteret, där det var Tjärmarknad.
En härlig dag i solen på en av mina favoritplatser på jorden. Grilla lite slang och snacka skit i tjärdoften är en underskattad avkoppling.

Då det är riksdagsval i Finland i morgon, så var det en del politiker på stan. Jag fick tillfälle att etablera lite kontakter, och kommer förhoppningsvis få svar på några av frågorna som gnager i mig, var det lider...

Sedan har jag fått tag på ytterligare en vacker utsmyckning av mitt hemman.
Vad är det för vagn tror ni?
Björn L och Sture är diskade på förhand...

17 kommentarer:

Fixarerik sa...

Tycker utsmyckningen ser mycket trivsam ut !

Stellan sa...

Snäppet coolare än fetaste Weber-grillen och en robotklippare...

Dasen sa...

Snyggt!
Snart åker jag till gotland med några polare för en endurohelg. Har vi tur passerar vi Kutens och kan hänga lite bland hans trädgårdsutsmyckningar, de går ju i samma tema som dina.

P Webb sa...

Wolseley 4/44 ?

Stellan sa...

Näe...
En ledtråd: nästan hiphop-bil.

Björn L sa...

Hur är det ställt med moroten i nyförvärvet?
Ska jag svänga förbi med brytarspetsfilen?

Olle sa...

Den är väldigt lik en Singer Hunter förutom bakdörrarna. Singern hade så kallade självmordsdörrar.

Kan du inte sätta en ram under med elmotor och åka omkring med. Väcker garanterat uppmärksamhet.

Stellan sa...

Björn L, jo nog kan brytarna behöva filas.
Olle, nä, inte en sån heller.

DP Race Tech sa...

Dålig på hip hop (nog för gammal för sånt?) det är varken en Dr Dre eller en Snoop Dog, det ser Engelskt ut så en Volga är det nog inte men det vore cool. Se bara till att alla där hemma inklusive hundarna (hur är det med den lilla svarta) har sina stelkramps sprutor uppdaterde men det är fan fränt med patinerade fordon på tomten ett måste för varje gård med stil...

/Jonas

Mats sa...

Det är en rostig bil.
Blev det rätt?

Får jag pris nu?

BITTERPITTEN sa...

Kan det vara en Borgward ?

P Webb sa...

Då är det väl en Humber Hawk...

Stellan sa...

P Webb, tog nog hem det! En Humber är det!
Om det är en Hawk ska jag låta vara osagt...

Stellan sa...

Ledtråden: Hiphop-bil, syftade på att namnet är ganska likt Hummer.

Olle sa...

Eftersom jag är en dålig förlorare så måste jag få påpeka att Humber och Singer i mycket är samma bil. Båda ägdes och tillverkades av Rootes i samma fabrik.

Stellan sa...

Pfft, Singer måste ha varit deras "tjejmärke", Humber var säkert ämnat åt hårda motormän!

Anonym sa...

Humber - Hummer, du är nog kvallificerad till att knåpa ihop frågorna till, På spåret programmen i fortsättningen.

Mvh Skogåsbon