onsdag 20 maj 2015

Puffran åkte i

Ikväll åkte puffran i båten. Dessvärre flödade den fina brons-Solexen, så att det kom massa soppa i kölsvinet.
Förbannade franska skit!

Tur att man inte har diesel i alla fall, då hade man aldrig blivit av med lukten. Nä men, just det ja... Dieselmotorer har ju ingen förgasare som kan flöda.

Svalorna verkar vara på hugget nu. Det gick ju inte att ha porten öppen, utan att dom skulle bygga sovrum på takstolarna. Det lät jag dom göra i fjol, eftersom jag inte hade någon port, och satan vad bajs jag fick på båten!
Varför kan dom inte bygga små mysiga bon i skogen som alla andra fåglar? Gillar dom lukten av tjära och linolja(och numera bensin) tro?

8 kommentarer:

Anonym sa...

In the wild west så användes tjära o fjäder som straff, nu ger dom igen!!!!

Så de så / C-G

Mats sa...

Sätter man inte en stor stygg fågelatrapp på taknocken?

Då håller sig småfåglarna borta, endast Albatrosser vågar sig dit då.

Stellan sa...

Mats, var det inte en sån som tyskarna hade över sin logga förr?
Är det verkligen okej att ha en sån på båthuset?

Anonym sa...

Hur mycke ska inte en hord med modiga albatrosser skita.
Jag skulle inte ens vara säker på att porten skulle stoppa en bajsnödig albatross.
Förresten, är inte svalbon en maträtt?

johan sa...

googla bird spikes.

finns ett flertal modeller som man sätter ovanpå bjälkar o dyl.

Kotten sa...

Jäkligt jobbigt med alla djur på landet? En helt steril skärgårdsmiljö med asfalt ner till stranden kanske?

Skrotbilar på tomten. Lite som hemma i Skågås. Kanske borde kasta runt lite tomburkar i trädgården också. Lite graffiti på båthuset är väl nästa projekt.

Stellan sa...

Kotten, har du något problem med mig?
Har funderat på det ett tag nu.

A.Mansén sa...

Vore det inte lite manligare och bygga om den däran motorn till en rejäl utombordare, utan huv givetvis. Tänkt dig att linda ett rep runt svänghjulet. För att inte tala om att sedan sitta på aktern med gaspinnen i ena näven och en fet cigarr i andra. Hela härligheten puffar under vattenytan där avgaserna bubblar upp. Lite högre tryck på kylvattnet och rakt ut borde vara på sin plats givetvis. Undrar om inte min farsa har kvar underdelen till den där 80 tals 70 hk Johnson jag tog livet av..... intresserad? Tänk vilken svängradie sen. Å nej jag är inte berusad, de bästa ideerna får jag innan sänggång sedan ligger jag och vidareutvecklar dem tills jag somnar av utmattning.....