söndag 21 juni 2015

Justering

Idag hade jag upp båten för ett byte av visp.
Från 14X11" till 15,5X10".
Det vart en bra kompromiss tror jag.
Nu varvar och vibrerar det mindre, men det orkar inte varva ur. Det tror jag att jag skiter i, det går ju ändå knappt fortare när man varvar ur.

Hoppas bara att den ökade belastningen inte påverkar bränsleförbrukningen negativt. Det var ju redan i dyraste laget med en liter i timman.

8 kommentarer:

Fixarerik sa...

Trevligt att kunna lyfta när helst andan faller på!
Jag har en kompis som har ett gammalt lustgaskit (nos) liggande om det ska varvas ur.
Jag har ju även en kompressor liggande...

Björn sa...

Kanske konvertera till segelbåt istället, vinden är så vit jag vet fortfarande fri...

Gunnar sa...

Fan, det där båthuset är kung. Om jag hade haft ett sådant skulle jag lyfta upp båten varje dag bara för att jag kan.

Niklas sa...

För den som kommer att hänga i snaran (mitt i bild) kommer att ha ett fint båthus att vila ögonen på då han tar sina sista andetag......

HaZ sa...

Inga synliga märken efter den lilla bottensmekningen? För övrigt så borde sträckan längs långträsk märkas upp med varning för överhastighet... Drar in mycket pengar till staten där... Vill minnas att min bot först landade på 824e :( jag har dock lite tips på hur man kan pruta/förhandla ner en bot...

Göran sa...

Det är kungligt att lyfta upp båten för att se att hon är ren och fin om buken.
Skicka bilden till Åsa Romson och berätta hur hon skall inreda sitt båthus så att hon slipper ha olaglig bottenfärg och sitta och ljuga i diverse intervjuer. Värre hycklare än miljöpartister får man leta efter.

A.Mansén sa...

Vice Statsministern är en bra representant för Miljöpartiet.

Anonym sa...

En fråga från en novis, men vad står siffrorna på proppelrarnas data för? Är det diameter och teoretisk framdrivning per varv? Och varför anges dessa mått i den amerikanska helt värdelösa måttenheten tum?
/Froden