torsdag 18 juni 2015

Nästa fina verkyg

Jaha, vad kan detta vara då?

5 kommentarer:

Lester Boré sa...

Stellan.
Jag vet inte om det är dess tänkta användningsområde men när jag var aktiv i ett folkdansgille använde vi en sån där för att byta klackjärn på dansskorna.

Olle sa...

På sjön men internet funkar!

Var inte det förra en hovkrats och detta en utdragare av hovsöm?

Lester var inte den där bruden på Sture Johannessons affisch från lunds konsthall där. Har för mig att dylika varor var frekventa vid dessa fester - alltså både bruden och grönsakerna?

grogg sa...

Kan det vara så att Bäckahästen byter skepnad och spelar fiol på Lesters gille.

Stellan sa...

Om jag känner dig rätt Olle, så har du väl även jobbat med hovslageri;-)

Olle sa...

Nix! Men jag känner en gammal kustjägare som var hovslagare.
Olle på Yxland