fredag 31 juli 2015

Idag har jag murat. Det var jag inget bra på, visade det sig. Det blir ju rakt och bra, men tar en ohygglig tid.
Nu gjorde ju inte det så mycket då båthusets altan ändå hade ockuperats av kvinnfolk som diskriminerade män.

Inte vill man sitta och bli diskriminerad så där bara, så jag gick och murade istället för att läxa upp mina antagonister. Det hade ju ändå bara skapat dålig stämning på frugans tjejkväll.


Lampan ramlar ner lite vackrare här än bakom höghusen i Skogås.

2 kommentarer:

Micke-Kummelnäs sa...

Så jäkla grann bild på himlen och havet. Man kan undra om det gamla talesättet stämmer...red sky at night, sailors delight. Vi får hoppas det är ett tecken på bättre väder.

Hallbygget (ja jag säger hall, för det har överstigit vad jag kan benämna garage) är ju mäktigt. Kommer ju bli så gütt att stoppa in Vikingelva där sen och mysmecka.
Själv jagar jag vinterplats för nya båten. Det lutar åt en bit lånad plätt av grannen och ett båttält a-la-grotta.

Stellan sa...

Micke, se för fan till att skaffa ett med vit duk! Annars dör du av mörker.